Blogg listad på Bloggtoppen.se

Idol - Malmö LIVE 3

Var vid uttagningen lite innan sju igår och kom inte in förrens halv ettiden. Hade dock väldigt lyckat väder, men lite för mycket packning och kläder (Det rimmar, hehe ;D). När vi väl kom in blev det toaletten för fixning, sjöng upp där  också en liten stund, slutade en liten stund eftersom någon skrek bögjävel till mig (trevlig snubbe), sen fortsatte jag glatt igen haha. Nervositeten hade inte börjat växa till sig än.

Efter några timmar så var det äntligen min tur att entra scenen (strax därefter även Carros tur) och gå ned till juryn. Satte mig där nere och väntade, fick sitta bredvid en trevlig tjej och kille - vi övade lite tillsammans innan det var dags (kommer tyvärr inte ihåg deras namn... men känner igen tjejen sen tidigare, Torsås? Kalmar? Hmm...) Han sa att "Om du inte går vidare, så lär ingen här gå vidare", eller något i den stilen (eller något i den stilen, - lite överdrivet men riktigt snällt iallafall!

Kom in till juryn (en tjej och kille, inte alls som på Tv - fast det vet säkert de flesta om vid det här laget) och de kallpratade lite med mig och sen var det dags att sjunga (Sjöng Marron 5 - This Love). Kunde låten helt perfekt innan men glömde bord andra raden i versen, inte texten utan melodin bara fuckade! men kom in i låten sen och det gick jättebra. De sa ingenting, utan bad mig sjunga en låt till (hade förberett så jag kunde lite från kanske 7-8 låtar, vissa hela - men det var nog inte så bra eftersom jag inte visste vilken jag skulle ta). Huvudet sa till mig att välja "Will Young - Leave Right Now" (gillar den låten otroligt mycket, den är fin och texten samt melodin är jättebra) flera gånger, men hjärnan sa "Daniel Merriweather - Red" (Har sjungit den låten i skolan, vilket gått jättebra - säger läraren iallafall...). Valde "Red" såklart, vilket jag nog inte borde gjort. Efter att ha sjungit den så var det tyst en liten kort stund och sen sa den ene att jag tyvärr inte kommer kunna gå hela vägen. Så jag kom inte med!

Men finurlar ändå på vad som menas... Om det var utseende de tänkte på? Sången? Uttal? Andning? Nervositetet? bla bla bla bla?... Eller så var det papprena de var tvugna att gå i.

                               Där sprack den bubblan.

Ja just de, han som jag snackade med utanför gick vidare förresten (verkligen skitkul, han sjöng utanför med och han var riktigt duktig - men tänker även på vad han sa till mig. Det är lite surt.)
- han var bara den sjätte som gick vidare efter 200-250 som hade varit hos juryn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0