Blogg listad på Bloggtoppen.se

Fluffins

Äntligen hemkommen från denna heldag i Kalmar, senare än beräknat… Trodde att vi skulle vara hemma senast åtta, men den planen gick i lås och bom eftersom allting tycks ta mycket längre tid när det är Joel och Carro som intar staden. Handla julklappar, köpa vinterskor, ärenden på banken och hit och dit, äta mat på restaurang, prata en massa och peka och mycket annat! En fullspäckad dag verkligen. Blev det några julklappar? Nej inte direkt, men har lite mer koll på läget iallafall. Så vänta bara tills den dagen kommer då jag ska julklappsvarsla hela Kalmar! Jag kommer löpa amok! ;)

Men som grädden på moset så åkte vi ut till Hansa City och kollade in modehuset, Ikea och City Gross en snabbis för viktiga matinköp. Har märkt att jag mest kollar på saker istället för att köpa dem, men har nu äntligen bestämt mig för en snygg plånbok och iPhonehållare/fodral på Inside och ett par kängor från Vagabond. Lär inte leva loppan efter den dagen, eller loppan kanske är precis rätta ordet… haha… Pratade med dem inne på Scorett, men de kunde inte hjälpa till att beställa hem skorna i rätt storlek utan jag var tvungen att ringa själv och beställa hem dem, även betala frakt. Lite snålt tycker jag när alla andra affärer kan beställa hem titt som tätt. Jaja! Ska inte klaga mer på dem, men på att min lampa som jag köpte på Ikea lustigt nog var sprucken när jag kom hem. Jag som hade burit den så försiktigt i väskan och verkligen hanterat den med omsorg (Även dividerat fram och tillbaka i flera månader om jag skulle köpa den eller inte, men nu är jag en lampa rikare i vilket fall! En trasig lampa…) Måste ha varit ett måndagsexemplar med en luftbubbla eller liknande, eller så var det kylan som inte riktigt stod på min sida idag. Med tanke på att den var i en kartong och min väska praktiskt taget var tom förutom lite kläder (som är mjuka? Sist jag kollade i alla fall ;)).

Nu blir det en myskväll tillsammans med Carro som kompensation och humöråterställare! (läggs direkt till i ordlistan) Kanske en fika med hembakade daimmuffins och varm choklad eller te? Inte helt fel, det har redan börjat ge mig ett litet leende på läpparna så fort jag tänker på det. Så nu bär det av till tvättstugan, tv-soffan och drömmarnas värld! Hoppas du haft en minst lika händelserik dag som mig, och avslutar/at den på ett kul sätt!

God Afton! :)


Kommentarer
Postat av: Carro

Denna dagen va nog den längsta dagen förutom the D-Day ^^ men vi hann med vääldigt mycket å var på många olika ställen vi gick fram å tillbaka hit å dit å hade otur med bussarna men ändå tur igen i slutet =) men de där berget var då inte lätt att besegra ;) vi gör som de som ska ut på tiger jakt och kommer till ett träd och inte kan gå igenom det så de går runt det, vilket vi med gjorde men fasen vilken rund tur de blev =) å shoppingen på City gross va ju allt för rolig :D sen anklagades för "snateri" eller iallafall en titt i alla väskor vi hade xD men det var mycket trevligt hela dagen! Muffinsen va kanon å allt va så bra! :D men det är ju egentligen inget ovanligt ^^

2010-12-05 @ 22:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0