Blogg listad på Bloggtoppen.se

Så vad hände egentligen?

Dag 3 + 4 drog iväg minst lika fort som de första två! Men idag är det fredag och hög tid för att unna sig själv något extra. För min del blev det sovmorgon till halv åtta! Inte fy skam med tanke på att jag är tvungen att gå upp halv fem annars! ;) Är inte mer än rätt än att jag berättar om dessa två blogglösa dagar, förstår att du saknat mig. Bjuder på denna!



Så vad hände egentligen?


I onsdags så var skoldagen precis som innan, riktigt rolig. Det märks verkligen att gemenskapen i klassen växer väldigt tydligt och att det inte är alltför oseriöst folk vi har att göra med. Skönt! Så det blev mestadels diskussioner (var uppdelade i grupper som vanligt, men fick blanda oss lite med ”de okända ;)) och lite problemlösning.

Det jag egentligen har att berätta om onsdagen är att jag och min kompis Carro skulle kolla om vi kunde hitta några passande julklappar på Media Markt… Vi tog bussen ut till Ikea och gick vidare till Media Markt, väl inne så står det en stor hylla i kartonnage med den nyutgivne ”Avatar”-boxen. Det stod klart och tydligt ”Avatar 6-disc Ext. Ed. 3 Dvd + 3 Blue-ray” 129 kr. Vad billigt (tänkte jag eftersom den brukar kosta runt 300 överallt annars), så jag tog mig en sådan och var jätteglad över detta fynd. Kikade även runt lite på resterande avdelningar men det fanns inte så mycket att gapa stort för så vi gick till kassan.

Väl framme så lade jag upp den på bandet och hon blippade den i kassan, ”299” sa hon… Så jag frågade om det verkligen stämmer eftersom det står 129 borta på hyllan. Då sa hon att någon måste ha ställt den fel… Tillsammans med 40 stycken andra frågade jag? Haha så hon ringde ”chefen” och frågade. Hon sa att den kostade 299 och lade även till att de är billigast i hela Sverige på att sälja boxen för det priset (vilket inte heller är sant). Så jag sa att hon kunde följa med bort till hyllan och se efter själv, plus att jag pekade på prislappen på fodralet där det tidigare priset var 279. Då svarade hon att hon var tvungen att sitta i kassan och kunde inte av någon som helst anledning lämna sin post… Okej tänkte jag och gick för att fråga någon annan, kartonnaget stod bara 2 meter ifrån henne, så jag kunde hämtat hela skiten eller vända på den! Men men, man ska inte vara uppkäftig! ;)

Stötte då på en liten tjej som jobbade där och frågade henne samma sak, hon följde med och sa att någon måste ställt den fel, då pekade jag på prislappen där det stod 129 (jag tänkte inte ge mig ;)). Så hon blev lika förvirrad som jag blev och sa att det var ett feltryck och att vi skulle prata med ”chefen”, igen… Till henne gick vi, där stod hon jättenervös, stressad och sur förmodligen över att det snart är jul och alla kartonger som är utspridda över affären och förvirrade kunder (troligen över felmarkeringar haha)… Däribland var ju jag! Så hon jag hade frågat pratade med chefen och frågade vad den kostade, då sa hon 299. Efter det frågade hon varför det stod 129 på papperet, då sa chefen att det är ”den gamla” Avatar, endast på Dvd. Så då blev jag rapp i käften och läste som det stod ”Avatar 6-disc Ext. Ed. 3 Dvd + 3 Blue-ray”? Och att det stod 279 på fodralet, utan att kolla där på så sa hon – ”men då kostar den väl 279 då” med en sur röst. Jag orkade inte stå där och dividera mer (kändes tillräckligt haha), plus att hon hade en annan kunde som hon gapade på. Följde då med den första jag hade frågat och ställde några små frågor, hon rabblade bara på om konsumentköplagen (vilken hon inte verkade ha så stor koll på…). Därefter lämnade jag äntligen butiken… Tur för dem! ;)



Det var min slutsats! ;)


Kommentarer
Postat av: Thuresa

Var med i min fototävling!

Skicka in din svart/vita favorit bild och mejla den till mig. Gå in på länken här nedan för mer information om tävlingen.



Direktlänk till tävlingen!

http://snuttefis.blogg.se/2010/december/tavling.html#comment

2010-12-10 @ 11:27:14
URL: http://snuttefis.blogg.se/
Postat av: victor

Så söt ^^

2010-12-10 @ 12:22:31
URL: http://viictoorgustafsson.blogg.se/
Postat av: ClaraIda

Viken jävla service det va där då :P Bra att du inte gav dig iaf och köpte den för 300 ^^



Kramar/ClaraIda

notera att jag bytt bloggportal från blogg.se till peppar.fi!

2010-12-10 @ 15:26:47
URL: http://claraida.peppar.fi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0