Blogg listad på Bloggtoppen.se

KLT - (med) Min bästa vän

Som alla vet så är jag bästa kompis med KLT och det går alltid jättebra när jag tar mig till buss som hjälpmedel! Ännu en gång så gick planerna åt pipan på grund utav denna förbaskade buss... Hade arbetsförmedligen tidigt på morgonen och jag och Carro hade bestämt att åka till stranden efter det (Playa del Fulvik - Örarevet). Bussen gick runt 11.35, men mötet slutade inte förrens 11.30 så vi kände att vi inte skulle stressa i oss käk och packa på fem ynka minuter? Så vi tog oss tiden till att vänta tills bussen vid 12.38 skulle åka sin kos. (Kom även på att den vid 11.35 var en 500 så den gick inte förbi Gunnarstorp ändå)

Jaja, jag slängde ihop en kycklinggryta under tiden som Carro diskade och så åt vi och packade. Sedan gav vi oss av mot solsken och svalkande vatten! Väl vid bussen så pratade jag med chauffören om vilken hållplats som låg närmast badet, och då sa han Vassmolösa (?). Jag frågade honom om det verkligen var rätt, och om det var Vassmolösa som låg ute vid E22 där man svänger in mot Djursvik. Då sa han "Ja", skeptisk som vi var - satte vi oss och började vår resa... Mot helt fel destination! (låter som en lite för lång resa, fast det blev det ju...) Runt Igelösa gård så sa pappa (pratade med honom i telefon nämligen) att vi var över en mil fel och att vi skulle hoppa av vid nästa hållplats. Det gjorde vi och började gå tillbaka, fan va kul att ha rätt från början men bli övertalad utav busschauffören att han vet bäst (det borde han väl?) och så fick vi gå tillbaka. Som tur var fanns pappa runt hörnet och kunde berätta att det gick en buss förbi oss runt 14.20 så vi väntade på den och pratade med den nye chauffören om Fulvik. Han sa då att vi var ungefär 7 hållplatser åt fel håll (Jippi), så vi åkte med och hoppade av vid E22:an och började gå.

Efter att ha gått över vägen såg vi skylten "Fulvik 2", alltså var det två kilometer kvar att gå. Men för en gångs skull så vände oturen och en ung tjej tillsammans med en lite äldre tjej (förmodligen hennes mamma) stannade och frågade om vi skulle till stranden. Glada blev vi och på ett par minuter så var vi äntligen på stranden och stekte i den gassande solen med det svalkande vattnet precis runt hörnet! ;D SKÖNT!


Kommentarer
Postat av: jonnie ♡

Uscha vad typiskt. Känns som att en busschaufför faktiskt borde ha liiiite bättre koll :)

2010-07-01 @ 17:57:37
URL: http://www.jonnies,blogg.se
Postat av: Joelsv

Det tycker man, men det är ofta såhär i Kalmar län ;D

2010-07-02 @ 09:02:08
URL: http://joelsv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0