Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lövmarknad

Fick stressa ännu mer när vi kom fram till storstaden och slängde med oss väskorna mot bussen vi skulle byta till. Bytta buss, sprang upp till Carro (Alla dessa j*vla trappor…), lämnade sakerna, gjorde fina toabesök, packade Carros handväska, sprang ner, tog bussen och så DONE! Äntligen slut på stressandet, skönt att vara på den sista bussen (dock väldigt mycket folk, så man fick stå och dansa tryckare med nästan 21 olika personer på en gång, eller det kanske är lite squaredance när man bytte partner så mycket?) Stod att den skulle gå 14.10 och det var vid klockan 14.07 ungefär som vi kom dit och sprang upp med sakerna. Men när vi kom ned och klockan var 14.12 kanske, så hade den fortfarande inte gått. Vilken tur! (tänkte vi, eftersom alla bussar var så fullproppade med folk så var den nog försenad) Vid 14.25 – 14.30 gick den in till stan…

 

Väl inne så skulle vi leta reda på Sara som stod med simningen och hade stånd, så det gick inte så lätt, Telenors nät fungerade inte som det skulle eftersom det var överbelastat på grund utav alla marknadsgalna karlskroniter. (Ja det är sant, alla har verkligen Telenor i Karlskrona). Så min telefon blev rätt så använd… Om jag tänker på hur mycket jag använt min telefon från då jag köpte den och fram tills nu, så har den nog blivit använd minst lika mycket idag om inte mer… (Telia, tummen upp)

Till slut hittade vi äntligen henne och hon var glad och rolig som vanligt! Alltid humöret på topp. Träffade även Addi på vägen... första gången, hon/han (hon som vill vara han) hatar verkligen mig, förstår inte varför? Skriver galna sms och låter allmänt butter till Sara så fort hon vet att vi umgås eller har gjort det. Jaja.. Sara, Jag och Carro fortsatte med att kolla runt lite marknaden och inta systemet inför midsommar. Hittade lite kul saker, bland annat ett par solglasögon, ett par vanliga glasögon, örönhänge + en present till en klasskompis från gymnasiet! (som jag inte kan avslöja vad det är, men glädjen lär brinna stort ;D) Nu led denna dagen mot kvällen och vi blev lite sugna på att dra oss mot stranden för att grilla, snacka strunt och mysa lite - kanske sommarens första dopp?

Ja vi får väl se!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0