Blogg listad på Bloggtoppen.se

Att Drömma

Nu ligger jag sömnlös som vanligt och stirrar upp i taket eller in i väggen hemma hos en kompis i Kalmar. Eller ja det är väl nu alla tankar kommer flygandes från höger och vänster som man egentligen är alldeles för utmattad och okapabel (nytt ord tydligen haha ;)) att tänka på. Lustiga saker, hemska saker, jobbiga saker och lite realism, låter fantasin flöda!

Det har snöat ute och jag borrar ner huvudet i kudden sådär djupt som man gjorde den 23 december när man var liten och bara ville sova för att komma upp till julafton extra snabbt. Massa mysiga juleljus och paketäää! Känns lustigt med all denna oro, vart kommer den ifrån? Vad är det jag är så orolig för? Kommer det hända någonting snart eller vad är det frågan om?

Tankarna blandas med saker jag vill göra och jag försöker samtidigt spä ut dem med roliga minnen så jag kan drömma mig tillbaka och somna. Precis på håret så vaknar jag till och blir pigg så fort jag börjar ”drömma”, någon djupsömn blir det då inte. Jag funderar på att fortsätta eller rättare sagt skriva om en bok jag skrev för säkert 7-8 år sedan som heter ”Stormen”. Vet bara inte vart fantasin eller entusiasmen till det tog vägen, är jättepepp så fort jag tänker på det och vill bara sätta mig ned vid Word och börja. Som förr när tiden flög förbi och jag skrev lika snabbt som jag såg ”filmen” i huvudet. Det är faktiskt en bra story, bara språket som behöver förbättras och historien kompletteras med en massa adjektiv och verb. Läste igenom den för några dagar sedan och sorterade ut vilka händelser samt personer som ska vara med i den ”nya Stormen” och skrev en liten storyboard. Nu gäller det väl bara att hitta gnistan och ta sig tid till detta…

Ja vi får väl se när det bli, ingenting jag kan tvinga fram. Hoppas det kommer snart bara! Jag är helt galen i att skriva och blir galen när jag inte får göra det! Är kanske därför det blir sådana här blogguppehåll till och från med eftersom att min glädje till skrivandet helt plötsligt försvinner och jag känner att jag inte har något alls att berätta om. Som nu, nu sitter jag här klockan 03.00 på natten och skriver hur mycket som helst om ingenting. Jag måste få ordning på dygnet!

 Ps. Hoppas Märtha får en bra start på jobbet idag och att allt går som det ska!
Jag håller alla mina båda tummar!
:)

 


Kommentarer
Postat av: Anna is the shit!

Har du varit borta..? :o

haha inte märkt det :$

2010-11-24 @ 06:27:40
URL: http://litentorkel.blogg.se/
Postat av: Mariam

Sv. Ja klart man har saknat Joel! ;) hehe

2010-11-24 @ 07:43:51
URL: http://mariamdelyx.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: Åh, va kul att du är tillbaka! :D<3

2010-11-24 @ 10:54:40
URL: http://emmabjelkert.blogg.se/
Postat av: LOWA - En musikblogg

Hallå hallå!



I senaste inlägget kör jag med lite julstämning, bla har jag lagt upp julmusik och så ställer jag en fråga, skulle vara kul om du svarade på den.



Ha en bra dag!

2010-11-24 @ 11:04:42
URL: http://musiklowa.blogg.se/
Postat av: anna

usch låter som att du har det tufft. hoppas att du känner dig bättre snart

2010-11-24 @ 12:11:30
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Caroline =)

Okej, hehe. Allt väl? =)

2010-11-24 @ 12:46:00
URL: http://carolinelovedavid.blogg.se/
Postat av: Märtha

Worst day of my life... Åtminstone top tre. De där stället har förlorat en stor drivkraft - mig. Nej fy... jag har alldeles för sköra nerver för att klara av serverings-yrket! Jag hade i princip lust att kväva dem med potatis hela bunten. uuusch!

2010-11-24 @ 20:54:06
URL: http://philipssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0