Blogg listad på Bloggtoppen.se

Andra Advent

Andra advent och det har inte hänt så mycket juligt hemma hos mig. Julstämningen inne hos grannen är högre än min. Försöker lyssna på julsånger via youtube men det går inte så bra med mitt dåliga internet. Är väggarna i lägenheten som blockerar.
Tänkte gå på julmarknad i min ensamhet men då sa Helena att hon kunde gå med mig lite senare, inväntar detta just nu spänt som ett litet barn. Kan berätta lite om gårdagen så länge. Saknar min jullåda hemma som är full med adventsljusstakar, julgranspynt och massa pyssel!



Igår så fick jag finbesök utav min älskade bror Pål Anabol Pumptvål ni vet. Drack lite vin, snackade om saker som inte borde få pratas om. Fick bland annat höra lite saker (efter några glas) från honom som jag definitivt inte ville! Haha, gäller bara att stålsätta sig. Kul var det! Ska försöka att inte skriva någonting om det på bloggen. Kanske kan få honom själv att skriva ett inlägg? Håll tummarna.



Därefter åt vi lite tacos men insåg att klockan strax var åtta, tog vårt pick och pack och rörde oss mot Sollentuna. Där var det nämligen kalas hos Alex. John mötte upp oss och vägledde oss till festligheterna och vi hälsade som aldrig förr. Tror knappt jag kommer ihåg tre namn utav dem som var där igår… Pinsamt men sant! Är groteskt, grymt dålig på att komma ihåg namn. Speciell på så kort varsel.

Hela kvällen sammanfattas enklast med god mat (Tacopaj, Västerbottenpaj och tårta som heter duga - Vi gick inte hungriga därifrån i vilket fall!), trevliga människor och en alldeles utmärkt värd! Stående ovationer till honom.




Tack för en trevlig kväll och för att vi fick komma.



Kommentarer
Postat av: Mannen som sitter bredvid dig

Kul att ni kom och att ni slapp gå hem hungriga! :P

2011-12-04 @ 19:04:42
Postat av: Joel Sv - En Ung Musikmakare

fjant

2011-12-04 @ 19:05:35
URL: http://joelsv.blogg.se/
Postat av: Beatrice

har vart med kompisar..och nu är jag hemma hos killen :)

är du nöjd med helgen då? kram

2011-12-04 @ 19:11:29
URL: http://beahedvind.blogg.se/
Postat av: browneyedgirl

Godmorgon =) Skumtomtar, mums. Här har jag kommit in i julstämningen efter att ha tänt andra ljuset och vart på glöggkväll i lekparken skrattar Ha en toppen dag! Kram

2011-12-05 @ 06:28:14
URL: http://blogg.mama.nu/browneyedgirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0