Blogg listad på Bloggtoppen.se

Pitbull Terrorist VS Pitbull Terrier

Nu känner jag mig rätt snacksalig faktiskt. Brukar få lite kickar då och då när jag uppdaterar bloggen väldigt mycket. Blir så nöjd och lite stolt över ”skapelsen” och hur snyggt det kan bli. ;)
Nu däremot så är jag lite sugen på att prata om Pitbull. Alla tycker ju om Pitbull?



(haha, ser ut som Pitbull Terrorist VS Pitbull Terrier)


Jag kan erkänna att jag inte hade någon aning om vem han var eller lyssnade på han (vad jag vet) förens låten ”I Know You Want Me” kom (även kallad Calle Ocho). Det var en sååå typiskt Joel-låt. Den sköna basen, beatet och den lilla ”flingen” som låter högt hela tiden. Underbart! Perfektion.

Däremot tyckte jag han bleknade bort direkt efter den och kom kanske med ett par enstaka bra låtar, såsom ”Shut it Down” med Akon (också nästan den enda som är bra med Akon om man bortser från genombrottet). Men det är mest basen jag fastnat för i den. Sen kom fenomenet och min älskade Jennifer Lopez tillbaka och släppte en sju******** bra låt tillsammans med Pitbull. Där behöver jag inte ens skriva ut titeln, alla vet vilken härmapekopia jag snackar om. Nu är han dock på väg upp i mina ögon, skriver låtar som ett rinnande vatten. Refränger som slår högt och länge, verser med olik text men samma härliga stämma som alltid. Varför lägga av med ett vinnande koncept?




Där har vi lite tankar kring en artist.
Kanske dags att ”koppla av” (till) Pitbull nu.


Kommentarer
Postat av: Beatrice

absolut klart jag säger til..

Jo jag trivs jätte bra :)

Vad har du gjort nu i helgen då? kram

2011-12-04 @ 17:13:12
URL: http://beahedvind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0