Blogg listad på Bloggtoppen.se

En kraftfull rubrik

Meningen var att jag egentligen skulle åka och hälsa på en tjejkompis i Göteborg igår. Men en halvtimme från centralstationen kommer det ett sms där det står att jag inte var välkommen längre.

 


Så vad hände?


Jo, hon ringde till mig i fredags och grät och ville ha mitt stöd, relationssvårigheter. Självklart fick hon det och jag tröstade henne på alla sätt jag kunde. Vilket inte är lätt via telefon… Då frågar hon om jag har möjlighet att åka till Göteborg på tisdag, och självklart säger jag att jag kan det. Det är inte mer än rätt som vän att göra det tyckte jag.

Så i måndags pratar vi i telefon ännu en gång och bokar min biljett tillsammans, samt planerar lite vad jag ska ha med mig och vad vi ska hitta på. Grillning i någon park, utgång och shopping bland annat. Fick till och med ta mig friheten till att bjuda hit en annan kompis som bor ca en och en halv timme härifrån. Som även hon bokade biljett till centrum för att kunna gå ut med oss på onsdagen. Samtalet blir dock kortvarigt eftersom att hon inte har tid att prata.

 

Med biljetten bokad och en gnutta längtan så börjar jag packa. Försöker samtidigt nå min kompis men det går inte. Jag är en planeringsmänniska och vill till exempel veta hur vi skulle göra när jag kommer fram. Möts vi, vart, när? Etc.

Det blir lite tumultigt men ingenting som jag lägger större tyngd på och lägger mig till slut för att sova. Utan att ha fått prata med henne.

 

Går upp på morgonen och impulspackar resten av sakerna och spatserar sedan till bussen. Ca 7 timmar senare är jag framme i Göteborg, men det finns ingen som möter upp mig eller som jag kan sova hos.

 

Tydligen så hade min kompis börjat snacka med en ny ”partner” och dem var nu tillsammans. Efter två dagar via telefonkontakt. Dem älskar varandra. Hon valde att bjuda dit den nya personen och lämnade mig ensam i Göteborg, utan sovplats.


Kommentarer
Postat av: sara

så jävla kass tjej. jävla idiot.

2011-06-01 @ 12:00:24
Postat av: anna

va????är det sant? Vilken jävla idiot!!!!!!!hur elak får man vara egentligen? hoppas att hon har riktigt dåligt samvete å mår as dåligt. kram till dig

2011-06-01 @ 20:22:39
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: jessica G

Men va det där ett skämt?? fyfan så sjukt och SVINIGT gjort.. :s

2011-06-18 @ 01:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0