Blogg listad på Bloggtoppen.se

Älska eller hata reklam?

Ibland hatar jag verkligen att få hela brevlådan fullproppad med en massa onödig reklam och propaganda från företag och kyrkor som jag inte alls är intresserad av... Men ibland älskar jag att få denna helt onödiga pappersmassan på posten. Inte minst är den gratis och återanvändning är ju väldigt populärt nu! Finns hur mycket som helst man kan göra utav reklamblad och gamla tidningar. Häng dem på väggen? elda med dem? Gör skulpturer med tapetklister och ståltråd?

Hörde någonting som surrade i lägenheten och trodde att det var en av mina stänger som jag fäst mellan väggarna som höll på att slås ihop. Att det var skruvarna i som surrade, och kollade på dem och de rörde sig sakta nedåt men jag hade fel. Det var en livs levande fluga... (Lägg märke till ordvalet, det är dåtid...)


Gör som jag, var glad över gratisreklamen och gör en flugsmälla!
Det har fungerat genom alla tider, och det kommer förmodligen alltid vara en fluga! ;)




(samtidigt som denna låten kommer upp i mitt huvud:
"Pretty fly for a white guy" hahaha
)

Vilket stämmer väldigt bra!


Kommentarer
Postat av: Flugornas Messias

Mördare!

Vi andra kämpar oss sotiga för att rädda en liten fluga ifrån vedpannan. Medans andra roar sig med att slå ihjäl dem? Fyy.. Kan förvarna dig om att slå-ihjäl-flug-beteende ICKE bör tillämpas i närheten av mig.

Deal? :)

2011-03-23 @ 11:06:18
URL: http://philipssons.blogg.se/
Postat av: anna

hahahaha, det var ett bra sätt att se på saken

2011-03-23 @ 12:43:53
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0