Blogg listad på Bloggtoppen.se

Eurovision - Semifinal 1 del 2

Polen: Jestem, Intetsägande..


Norge:
Underbar, härlig, färgsprakande och roligt med nytt språk i tävlingen!
Dock dåligt framträdande för en gångs skull.. Stella som låtit så bra!


Albanien:
efter att ha sett hennes musikvideo så är jag
mörkrädd och avskräckt från albanien.. lite för mycket skrik.


Armenien:
Hela låten dör så fort refrängen kommer igång.. Vad hände?


Georgien:
va i helvete? Alice i underlandet på crack? Fulaste klänningen på länge,
direkt hämtad från farmors ogräsland... Som att korsa eva longoria med amy winehouse i en fulare version..
och de bytte ut sångerskan.. varför?


Finland:
Axel, Paradise Oskar som han kallar sig sjunge da da dam och gör det
da dammit! Berörande, fint


Malta:
Bra röst, riktigt annorlunda men... tja.. killen måste vara gay? inte dömande...
Låten är katchig efter några gånger, mer rösten som fastnar. ingen topp för min del.


San Marino:
STand by, nej tack... helst inte..


Kroatien:
Blä.. Jag är gjord för disco/house/klubbmusik.. så nej


Island:
Mysig tanke med låten, dock ingen vinnare..


Ungern
: YAHOO! Superbra, får gärna vinna. eller hur Märtha?
De tyckte hon var för gammal, det håller jag inte med om. Se det som ett gott vin!
Bättre med tiden, och här ser vi en av tävlingens mest rutinerade sångerskor enligt mig.
Dock höll hennes röst inte ikväll som
tidigare gånger.



Portugal:
  Noll poäng från sverige. ett skratt...


Litauen:
nej, nu börjar de ointressanta bidragen rulla in..


Azerbaijan:
Running Scared skriker svenskt på långa vägar...
Helt okej låt, men som andra alla låtar. tjejens sånginsats i låten.. uueww..


Grekland:
Bara refrängen går rakt in i mitt hjärta! Men resten... "mute"..


Serbien:
bra, svängig, glad och verkar trivas där hon står!


Turkiet:
live it up, dålig..


Schweiz:
dålig live,



Detta var en snabbis av vad jag hade att säga om Eurovison denna kväll.  Inte fullt entusiastiskt från min sida, men kommer förmodligen uppdatera mitt tycke och mina tankar X antal gånger! (haha, jag ser hur allt dör ut emot de sista låtarna... glömde till och med bort några först. Har så mycket att tycka men så lite tid för tillfället.)

Se upp! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0