Blogg listad på Bloggtoppen.se

Eurovision - Semifinal 2

Bosnien & Herzegovina: Faktum är att jag gillar låten. Dock är texten inte den bästa och "makes no sence". Men den växer i mina öron hela tiden. Förstår dock inte att den skulle kunna vara segertippad. Kanske bara jag som fått det om bakfoten? Bra, men ingen topp. Bra live också, en av de få som låter ungefär som på skivan.


Österrike:
Transa i korsning med lady gaga/rihanna och en utomjording (kanske en mörk Sanna Nielsen?) var det första och sista jag tänkte.. speciellt med den välmarkerade frisyren och proportionerna till den. Detta sätter sig dock inte på huvudet för min del. Bra röst.


Nederländerna:
Never Alone hörde jag först på holländska och tyckte redan då att själva melodin var helt okej. Men eftersom jag inte förstod ett smack så tonade den sakta bort med tiden.. Är lite svag för nederländerna och deras topplistor annars, men tja. På engelska helt okej.


Belgien:
Vad sägs om chili con carne? the real group fast SÄMRE, och hur mycket hör man dem nu för tiden? Dem är för glada och engagerade för sitt eget bästa. Så självgoda och lyckliga gör mig illa till mods.. tyvärr.. Älskar acapella annars.


Slovakien:
ÄLSKADE låten från början, nu blir jag trött så fort jag ser dem.. Låten är så tråkig och det händer ingenting. fem gånger MAX kan jag lyssna på den. Nu är det aj aj i magen... kan hela redan. Kul att se om två modellsystrar kan ta ton! det kunde dem inte så bra nej... lite ur pitch.. inte fy skam dock! Tycker även dem är lite lika Emma och ... i Glee..


Ukraina:
Låten är faktiskt rätt skaplig, men ingen vinnare detta heller. Snygg film i bakgrunden dock! Grym hon är med sanden, inte lika grym med sången.


Moldavien:
So Lucky "Souvlaki" haha, en av de sämsta i hela eurovision. USCH säger jag bara! Blir inget större uttalande från mig.. Kan lägga till att titeln sätter sig... Hade du inte epilepsi så fick du det under deras framträdande...


Sverige:
*beep*



MEN FAN VA BRA DU VAR IKVÄLL ERIC, BLIR SKRIKIG, HISPIG OCH GALEN SOM EN LITEN
FJORTIS!! GOSH, FRÅN FÖRSTA TONEN VAR DET BÄTTRE ÄN ALLA GÅNGER TIDIGARE.
GO SVERIGE GO SAADE GO!!

(POKEMONBOLLEN I BAKGRUNDEN GJORDE DETTA FEMSTJÄRNIGT)


Cypern:
Vilket tjat på Fröken hedenhös som var med på scenen och slängde bowlingklot omkring sig och skrek som ronja rövardotter hela tiden... ingen förstod min kommentar men glömde bort sångaren när hon började skrika. Tråkig låt... (Lustigt hur man börjar smågilla alla låtar när det väl gäller.. tycker synd om de som åker ut ju :()


Bulgarien:
Även detta är en låt som jag inte tycker så värst mycket om, finns ett parti på fyra takter som är rätt okej ändå, det precis innan "na inat". eller nej, två takter var det visst...


Makedonien:
ÄLSKA ATT SKELÖGDA HEIDI VAR MED I VYKORTET INNAN DERAS BIDRAG! Låten är helskön i musiken från början, så fort han börjar stöna så blir jag rädd för vuxet folk och vill gömma mig under täcket.. refrängen är bra tycker jag! Hoppas han spottar ut gröten någon gång och sjunger ur skägget... (ungefär såhär låter det att sjunga på småländska)... den du!


Israel:
Kan man annat än att älska.. henne... honom..? låten är ingenting för varken mig eller melodifestivalen. riktigt dålig! Snygg abborre hon fick på sig... eller försökte den äta upp henne vid morgondoppet..? Vann 1998 med Diva, det blir ingen vinnarrepris i år.


Slovenien:
Älskar den här låten! Gillade den mer på orginalspråket och titeln "Vanilija" dock. Bra röst, blir kanske lite farlig! (Om fler tycker som mig så vill säga) Lite anastacia-röst vilket jag smälter för och hoppas kommer tillbaka! för att få inflika med lite onödigheter! (nytt ord woho)


Rumänien:
Alltid en av mina favoriter, inte i år tyvärr. men dem går vidare. Bra artist/er som vanligt! Lite för glad och fjantid för min skull. Från "difference and change the world" och dit är min favoritdel i denna låt. Påminner om någon annan som jag gillar... kommer inte på vilken...



Estland:
helt klart topp fem för mig! Det står mellan Getter Jaani, Eric Saade och Lena. Mina personliga favoriter även om Lena inte kommer vinna. (Synd men sant). Rockefeller Street får gärna vinna för min del! Snygga kulisser, helt okej (efter att ha hört skivan för mycket) live men låten är annorluda och Joelicious! haha
Love it!



Vitryssland:
Ack o ve.. Hon sjunger typ "akjajeuhamnekjejekke" förstår mer av Macarena än vad man gör av henne.. till och med lättare att sjunga med i den.. Hon behöver sluta gäspa och vakna!


Lettland:
Musiqq, synd att engelskan försvinner till och från. Men även den här är en av mina favoriter i år!
Hoppas dem går vidare nu. Citerar mig själv "bra låt, bra sång..." allt är bra!


Danmark:
Hatar den för att den är lik Andreas Johnsson låt (sing för life, som borde fått en chans), älskar den också därför... Hoppas den åker... Utan Andreas låt hade den varit superb.. Men slår man ihop tre toppenlåtar som redan skrivits så måste det bli bra? Ja, vi får se...


Irland:
Jedward är asbra och låten är super duper! Men tankarna sänktes så fort jag hörde den live.. Texten är bra och den är MODERN, typisk Joellåt. Live, släng er i väggen... Går vidare gör den. Bättre den här gången än innan iallafall. Ingen tanke som "åh va dåliga dem är" slog mig den här gången... Körsångarna förstör låten. Snygga tights...



Snart kommer min
topp 10 för ikväll
! ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0