Blogg listad på Bloggtoppen.se

Det är lika kallt i tomtens skägg

Nu sitter jag ungefär halvvägs till mitt mål. Nämligen i Ringarum där bussen har uppehåll i ca 50 minuter. Dum som jag var så käkade jag precis innan bussen stannade, slutade äta när jag kom på att det var Silverlinjen jag åkte med och slutade därför. Får bli ett blogginlägg till istället, haha.

Jaja, vad ska man säga? Lite tomt att ha åkt så långt ifrån Kalmar/Torsås redan. Tänker på er alla och det sista jag upplevt där. Självklart kommer jag ju tillbaka, men vem vet när.

Ni som har tips på saker man kan göra på en buss är hemskt väldigt mycket välkomna att dela med sig utav tipsen. Själv så är det bara filmer som kretsar i mitt huvud. Vet dock inte vilken.

Kan prata lite om vädret. Vädret är grått, så. Nu var det gjort.

Nej men, grått, kallt och trist, en helt vanlig höstdag eller vinterdag eftersom det är lika kallt som i jultomtens skägg. Har raggsockar i väskan som jag längtar tills jag får ta på mig. Ska fixa någonstans att sova, kicka av mig alla kläder och mysa i raggsockar, mjukis och någon värmande dryck. Låter inte det underbart lockande just nu?

Funderar även på att gå in på OKQ8 och köpa en energidryck, men jag tycker inte ens om det. Känns lite nödvändigt med energi bara. Vill springa i bussen och runt den men det skulle inte uppskattas. Och nu kommer jag på helt meningslösa saker som du inte borde läst. Skrattar i min ensamhet och väljer nog att stänga av datorn, fingrarna börjar frysa.


Vi hörs snart minduppdateraren.

 

Bye bye.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0