Blogg listad på Bloggtoppen.se

Auktionsgubbe numero 1

Är precis hemkommen efter en auktion som heter duga! Har inte roats så mycket på länge, rapp i käften och snabb med vitsarna är bara förnamnet på gubben som auktionerade ut diverse prylar/skräp. Var inte direkt något att hurra för om jag inte räknar med en svinsnygg fotogenlampa som jag väldigt gärna ville ha, och en liten tillbringare med blå kant. Men så fort gubben öppnade munnen och skrek ut; "kosta boda var det här ja, signerat och de då va" - så sjönk inte priserna till tacoklassen direkt. Utan det var med gudarna som fick handla!

Nej men så farligt var det inte, min älskade lampa gick väl på sisådär 320 kr, men jag hade endast 75 kr med mig så jag fick skylla mig själv. Trodde inte alls det skulle vara så prisvärda saker där över huvud taget. Hela lådor såldes för 20 kr, lite som den där attraktionen på tivoli när man drar i snöre du vet? "Vinst varje gång". Trevligt, trevligt.

Såg Sessan inhandla tallrik efter tallrik och lämnade salen med 20 stycken kanske. Hon fick även ropa in ett snyggt sushi-set för 20 kr, som jag själv inte hade tackat nej till. Borde varit lite snabbare med att lägga vantarna på det. Attans.

Så för min del blev det ingenting, men kan läskande nog så kan jag dela med mig utav saker jag hittade i lördags i Bergkvaras Auktionshall.



En riktigt fin kristallkrona hade inte varit fel i stora salen där jag bor? ;)


En amerikansk koffert som soffbord eller
till lakan och handdukar i "the master bedroom"



En sexig golvspegel i stora hallen precis innan jag går ut?
För att kamma till lite extra for the sexy look... 


Och slutligen (såklart), till efterfesten och nyår måste jag ha ett
litet isbad till mina söta små flaskor! angenämt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0