Blogg listad på Bloggtoppen.se

Boogeynight

Inte boogie som i dans, utan boogie som i boogeyman! Usch säger jag bara. Märtha och Elina överraskade mig med ett fint besök då vi skulle pimpla kaffe och te som en skock äldre tanter.



Vi har inte träffat varandra på huuur länge som helst så det var både tre och fyrtioåtta olika historier och sagor vi hade att dela med oss utav. Och tre människor som är väldigt talför är värre än två, det ska gudarna veta. Mitt i allt spännande så utbrast Elina ”Kan vi inte köra Anden i glaset??!”… Hur dum får man vara, jaga upp mig när jag ska sova helt ensam och själv i lägenheten?

Mot all förmodan så gjorde vi ett ouijabräde, ett riktigt exklusivt om jag får säga det själv. Bakplåtspapper och krita (eller vad det nu heter? Färgpenna?). Första blev inte rätt, andra blev för tight, tredje blev för små bokstäver och fjärde blev fel. Då fick helt enkelt kungen ta tag i saken och rita allt (jag såklart). Inte för att det blev perfekt men ändå. Nu var vi i hög tid för ett spel som heter duga.






Märtha viskade på andarna och glaset rörde sig…


Våra miner var glada och oseriösa så andarna vände säkerligen på klacken och hemsökte någon mer lättskrämd tror jag allt. Om dem inte hänger på min axel i skrivande stund.

Kvällen avslutades därefter med några spökvideos på youtube och en kopp te.



Det finns många frågor utan svar. Tänk efter på frågan:
Spöken, finns dem?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0