Blogg listad på Bloggtoppen.se

Bostadskaos

Jag har då aldrig varit med om något liknande i hela mitt lååånga 21-åriga liv!

Dem besiktigade min lägenhet idag och om det var något som var okej så kunde gudarna dansa salsa på en rosenröd äng full med tacos. Jag, mamma och pappa har städat lägenheten hela helgen från fre-sön och gjort vårt yttersta för att den ska bli ren. Dem är så snälla som hjälper till! Hade tagit mig ett år att åstadkomma det vi gjorde.

Nu efter besiktningen så var det nog hus i helvete. Spisen var inte okej, det var inte dammat över skåpen, fettfläckar på kaklet, klisterlappar på toalettdörren, fettfläckar på tapeten så vi skulle tapetsera om hela vardagsrummet och inte dammsuget bakom spisen. Allt enligt dem såklart. Tjofräs så åkte vi genast upp och började städa.

Klisterlapparna som fanns där när jag flyttade in, tog vi bort. Dock struntade vi i fettfläckarna som efter 3 års tid uppstått och retade hans syn. Vi sa till honom i telefon att det inte var något konstigt med fettfläckar på väggen efter så lång tid när min säng stått där näst intill hela tiden. Då hotade han oss med att han skulle anlita någon som skulle tapetsera om – och därefter skicka en faktura hem till mina föräldrar. Får man göra så? Inte okej.

Skåpen var inte heller rengjorda när jag flyttade in, men vi stålsatte oss (internskämt) och fixade dem också. Drog fram spisen och dammsög, förståeligt eftersom vi faktiskt glömde bort att göra det. Däremot så var det fettfläckar på kaklet? Hittade inga varken i köket eller på toaletten, så vi får se om han hör av sig angående det. Nu tror jag att det var allt. Blev lite rörigt nu eftersom det är så mycket känslor inblandade! Men det får duga. ;)

Dock tycker jag det är lustigt beroende på vem som besiktigar. Jag hade inga rengjorda skåp när jag flyttade in? Det var tandborstrester på badrumsspegeln, löv i elementen, fettfläckar på de underbart vackra och gula taperna, skåpsluckor som vänts upp och ned med borrhål i som inte var åtgärdat eller igentäppt. Det var inte dammsuget bakom spisen heller vad jag kommer ihåg. Vackert är det mest beskrivande ord jag kommer på! BeautiFUL!




HEJDÅ TORSÅS! :)


Kommentarer
Postat av: HANNA

sv: aha okej :)

2011-10-31 @ 14:37:42
URL: http://hannalovisasol.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0