Blogg listad på Bloggtoppen.se

En flaska rött

Jag är vanligtvis ingen vindrickare alls. Har mot min förmodan ändå lärt mig dricka vitt vin och det tycker jag är supergott nu! Har aldrig varit något vidare fan utav rött däremot... Vilket alltid har druckits hemma både av mina föräldrar och syskon som älskar det. Jag har väl smakat då och då men inte riktigt fastnat för smaken.
När jag var i Stockholm så fick jag testa ett riktigt gott vin vid namn Amarone, smaklökarna dansade inte bara salsa - utan tangovals också! (det är inte illa)


Så idag när jag var ute och tog en promenad så blev jag lite sugen på att köpa mig en flaska vin, och varför inte testa något nytt? Hade bara en hundring på mig så blev det inte ett Amarone. Frågade expediten om ett liknande, helst något sötare som skulle passa bra till kött så hon lurade på mig en flaska Chianti.



Får se om jag rekommenderar det vidare sen. Upp till bevis!

Är det någon som har förslag på ett gott rött vin så är den
väldigt välkommen att rekommendera!


Kommentarer
Postat av: anna

sv: jo det går bra här. är gravid i v 32 så snart är jag två barnsmamma, ska bli spännande

2011-10-05 @ 20:15:12
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Iduspidus

Punto niño, Prego, Killawara, concha y torro, Santa Ana, Allegro mm! :)



Längtar till en vinkväll:)<3

2011-10-11 @ 16:30:26
Postat av: Iduspidus

Prego, Allegro, Santa Ana, Concha y torro, Killawara, Punto Niño mfl :)

Hoppas vinkväll sker snart =D

2011-10-11 @ 16:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0