Blogg listad på Bloggtoppen.se

Torsås Marknad + Ett Drömläge

Ett drömläge - Näst intill i vilket fall. Sov för en liten stund sedan men fick äntligen sova ut! Dock till klockan 8 bara, sen försökte jag i min desperation att somna om. Vilket inte gick lika bra.



Gårdagen var utav blandade känslor, mestadels underbart! Var på marknaden tillsammans med mina föräldrar på morgonen och fyndade som aldrig förr. Gick till leksaksaffären där det var en skylt ”halva priset på allt under marknadsdagen”, gissa vem som gick bärsärk där inne? Haha. Stod utanför dörren klockan nio för jag trodde att affärerna tog tillfället i akt att öppna samtidigt som marknaden. Men icke! Dörren stod öppen, men unge herr Rosenblads skjutsade ut mig. Så några minuter i tio fick det bli istället.

Väl på plats köpte jag både det ena och det andra, kanske är pinsamt att skriva på bloggen? Men julen är i alla fall räddad och jag är trendigare än vanligt! ;)



Köpte mig två stycken brädspel, ett pussel och en julklapp till Carro & Simon – som för övrigt är superdupertoppen! Nu är det bara den 24e vi ska invänta… På Torsås marknaden var lyckan fortfarande vid min sida. Mammas och pappas också för den delen. Mor min fyndade en degskrapa, som hon så länge letat efter och de vann även fyra makrillar på rökerilotteri(et). Haha.


Gissa vem som blev lycklig då? Jag ÄLSKAR rökt makrill! Fyra stycken, plus att jag hade en hemma redan – sanslöst…
Själv hittade jag Trivial Pursuit för 50 spänn och tre stycken ekhyllor/lister till tavlor/kokböcker för 40 kr! Även det känns inte riktigt ”hästarna hemma”. Men jag är glad som tusan för det!



Kvällen fortsatte med middag hemma hos mig, trerätters mitt i flytten! Njaeee, fick ta det jag hade hemma – en salig blandning utav pasta, gräddsås, två olika marinerade köttbitar, glass och såklart cola! Efter det ett stort skrattkalas. Och Simon skulle kissa lite i soffan med.



Vilken lyxflyttmiddag, man tar vad man har ;)


Har fyndat 3 spel och ett pussel tillsammans med tre hyllor, lotter och även köpt och slagit in första julklappen! Inte illa pinkat för ca 700 kr.

Nu är det hög tid för mig att lämna livet bakom mig i Torsås och fortsätta med att sikta mot högre höjder. Skulle egentligen flyttat till Stockholm idag, men det blev inte av så ber om ursäkt till alla som jag gett falska förväntningar. Flyttar upp på antingen tisdag eller onsdag istället.

Så vi ses då? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0