Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nu ska jag vara dramatisk

Jag blir så trött på folk som springer runt och kallar varandra för dramatiska hela tiden, var är egentligen ”dramatisk” – vad innebär det? Tror inte ni tänker den tanken innan nu säger det på ett nedvärderande sätt. Jag trodde filmer, teatrar och musik var dramatiskt. Eller förhastade, påverkande slutsatser.

 


Jag blir kallad dramatisk hela tiden, vilket egentligen inte spelar någon roll eftersom jag har ett annorlunda sätt att uttrycka mig på. Men att dra parallellen redan där är grymt onödigt.

 

Exempel:

Om A säger vad A tycker och B blir irriterad = A som är dramatisk.

B säger vad B tycker och A blir irriterad = A som är dramatisk.


 


Exempel 2:

Om Y ställer en följdfråga som X inte vill ha = Y som är dramatisk.

Om X ställer en följdfråga till Y som Y inte vill svara på = Y som är dramatisk.


 


Jag ser ingen logik i det hela?

 

Det är alltid upp till var och en hur de tydligen resonerar kring att någon ska vara dramatisk. Oavsett vad frågan eller svaret innebär så är A eller Y personen som överreagerat. Det kan gälla stil eller helt enkelt ett sätt att uttrycka sig på. I grund och botten handlar nog det mesta bara om enkla och onödiga missförstånd (Hur enkelt som helst).

 

/ X

 – Trött på backstabbing bitches.


Kommentarer
Postat av: Märtha

Att vara dramatisk är att skriva ett helt inlägg om att vara dramatisk! ;)

2012-06-09 @ 17:59:22
URL: http://philipssons.blogg.se/
Postat av: Joel Von Trappa

Därav rubriken!

2012-06-10 @ 22:52:47
URL: http://Http://JoelSv.blogg.se
Postat av: Anonym

HAhah sant;P

2012-09-27 @ 23:16:05
URL: http://rolliton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0