Blogg listad på Bloggtoppen.se

Äggciting

Tjolahoppsan och god morgon!

 

Det är en fin morgon idag idag idag, solen skiner, luften är ren och humöret på topp. Det är en dag som den här ska spenderas på allra bästa sätt.

Själv älskar jag en lååång och stadig frukost, helst på sängen, helst i sällskap av någon man håller kär. Fick dock hålla mig till ensamheten idag! Men ett par koppar te på det och allt är klappat och klart med värmen inombords.

 

Det har börjat lukta påsk i buskar och snår känner jag så fort jag sätter näsan i nyckelhålet eller nunan utanför porten. Lite gulligt, men samtidigt äggande (så klart, redan här börjar min låga humor). Älskar högtider som den enkla homosapiens jag är! Att köpa turkosa/rosa ägg eller få klä grenar med färgglada fjädrar och vifta omkring med i otakt till gullefjun, inget kan väl vara bättre än det?

 

Jag älskar verkligen högtider, vet inte varför, men det är just att få göra någonting annorlunda och få göra en annan person lite extra glad. Älskar att köpa presenter och försöka få folk glada i vanliga fall också, men just påsk, jul, födelsedagar blir lite mer ett ”måste” för mig! Då är jag ”tvungen” att vara lite extra gullig. Smart.

 

Så igår började jag mitt påskande. Lite sent ute, men vad gör väl det! Sprang runt på stan hela förmiddagen för att hitta två perfekta påskägg, vilket jag lyckades med. Dem kommer upp vid ett senare tillfälle eftersom jag inte får bli avslöjad riktigt ännu. Fyllnaden kommer bli ännu bättre, jag är så nöööjd. Mhhm. Letade även efter presentkartonger för att slå in födelsedagspresenter i. Presentkartonger i all sin ära, så inte för att vara sådan, men hur kan det vara så himla dyrt?! Ville köpa en ca 30x30 stor kartong, som skulle kosta 109:-. För en kartong?! Bara för att jag inte vill ta min gamla skokartong därhemma betyder inte det att jag har 109 kr att punga ut på en helvit, vanlig, annan kartong…

 

SÅ hur gjorde jag då? Jo jag fortsatte letandet. Butik ut och butik in, men hittade aldrig vad jag sökte så ska strax ut på jakt igen. *pirrar i magen* (tror att jag kommit på en bra lösning om inte annat)

 

Nu ska jag klä påskriset med fjädrar, duka fram min underbart söta fina uggla, diska lite och därefter ut och stångas bland äggsakt lika påskgalna hönshjärnor som jag.

 

De perfekta presentkartongerna, - Here I come! 

 


 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

SMURR!!!!

2013-03-28 @ 21:31:44
Postat av: JoelSv - en Liten musikmakare

Uggly

2013-03-29 @ 08:13:31
URL: http://JoelSv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0