Blogg listad på Bloggtoppen.se

från herr till dam

Känner att jag måste skryta lite här också och visa vad jag fyndade efter en ”lyckad shoppingtur” tidigare i veckan. Som inte alls var någon vidare shoppingtur egentligen, fast tur hade jag.

Som ni inte vet så har jag varit på jakt efter den perfekta vårkappan hur länge som helst nu, utan resultat. Alla är så förbaskat dyra hela tiden. Hade jag haft råd så hade jag köpt en för länge sedan, men rik som ett troll är man inte direkt.

 

Men så händer det oförutsägbara (nej, jag har inte vunnit på lotto om ni tror det), på mitt nya jobb finner jag en riktigt fin jacka som jag känner och klämmer på ordentligt. Ifrån märket Day Birger Et Mikkelsen, som gör lite väl vågade plagg ibland som inte riktigt passar min stil. Jag testar den i alla fall flera gånger och försöker göra mig bekväm i den… tankarna spinner fram och tillbaka, passar jag i den? Är det min stil? Är den tillräckligt varm? Kommer jag tröttna på den? Osv.

 

Testar den igen och bestämmer mig för att slå till. Kan säga att jag är riktigt jäkla nöjd över mitt införskaffande av denna rock. Och vet ni vad? Nu är jag en stolt ägare av mitt första damplagg, en kappa/rock/jacka i storlek 36! I’m a size 6 ;) 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0