Blogg listad på Bloggtoppen.se

Glas á la Maria Montazami

God Kväll!

 

Ikväll är en afton som jag länge hållit utkik efter. Inte det att något varit planerat, men impulsivt, indirekt och i drömmarnas värld säkerligen. Nej nu dillar jag bara.

 

Leia och jag var lite rastlösa efter frukosten i morse så tog oss ett snabbt ryck för att åka på loppis. Gjorde oss snabbt i ordning och spatserade hemifrån på fyra studs. Eftersom det är påskhelg nu så var det bråttom att åka utifall det skulle vara öppet, öppettiderna suger oftast under högtider. Turen var på vår sida och vi fick både solsken, värme och en öppen Myrorna i Ropsten. Vilket är min favoritsecondhand i Stockholm. 3 våningar prylar och skitsaker! Glas, porslin, skivor, böcker och dekoration på entréplan, kläder på övervåningen och möbler i källaren. Det är helt fantastiskt. Blir alltid lika nervös och barnslig när jag tar de sista stegen fram till dörren.

 

Här sprang vi runt som två shoppingsugna svenne bananturister på charter i thailand och pillade på allt som kunde pillas på. Jag måste tyvärr erkänna att jag hittade två snygga glas som jag gärna hade satt i skåpet, men som var alldeles för dyra för att ens tänkas på. Samlare som jag är… älskar glas. Precis som Maria Montazami, du hade gillat dessa:

 

 

Eller hur? Äger inte ett enda par glas som är färgade så det hade varit extra kul att ha dem i mitt kabinett, rosa är dem också. Kanske sätta upp ett mål att ”då ska jag dricka ur dem” eller ”när jag vinner melodifestivalen”-glasen.

350 kr/st kostade dem om någon känner sig sugen på att shoppa finglas. Tyvärr fanns det bara två stycken och personalen hade knappt aning om varför dem var dyra, mer än att dem var i kristall.

 

Fin jacka jag hittade va? ;)
 

Vi sprang vidare och röjde runt på övervåningen bland pälsar, skor, sjalar, kjolar, klänningar, hattar och så vidare… Där testade vi både det ena och det andra, dock alldeles för mycket snyggt. Leia fyndade en mockajacka, en kostymtopp och en sjal! Riktigt stiligt.

 

Därifrån hoppade vi ner i källaren för att spana in möbler. Som vanligt fanns det sjukt snygga saker men det enda i min smak är också det minst prisvärda. Så tyvärr lämnade jag endast Ropsten med två stycken vykort som skulle kostat a 5 kr som jag betalade 2 kr för. Bra deal (snåljåp)!

Har aldrig lämnat butiken utan att köpa något innan så blev nästan besviken på mig själv, men det var ett riktigt kap det.

 

Nu ska vi gotta oss över den lyckade skattjakten och gotta oss ännu mer med ostbricka och tapas. Inte helt fel en söndag som den här. Smurr!

 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0