Blogg listad på Bloggtoppen.se

Melodifestivalen 2014 Deltävling 4 - Örnsköldsvik

Då var det äntligen snart dags för delfinal nr 4 i bögfestivalen! Wehå, precis som de flesta andra sitter jag bänkad med ett tomt vinglas och förväntningar som ett barn på julafton. Redo för besvikelse alltså. Börjar aftonen som en riktig karlakarl, ett glas vin, vitlök som fan och handen innanför linningen. Eller ja, det låter manligt i alla fall. Tyvärr är det inte hockey vi ska kika på utan en lite mer glittrande tillställning. Det får helt enkelt bli paljettjackan och mina pumps.

 

Linda Bentzing är tydligen med i år, igen, och kör på ett steg desperatare än vanligt ”ta mig”. Ja det är inte lätt när ”alla flickor utom jag” får åka till eurovision och sjunga när du får trampa på hemmaplan.

Jag gillar dig det gör jag, men mest att bugga till eller supa till på förfest med mina polare eftersom din klämkäckhet skriker lite psykopatvarning för mig. Alltså ljuger du inte heller så bra. - Eller så är det jag som glömt ta min socionomutbildning. Så om du fortfarande undrar om det är något fel på dig kan jag svara på det nu. Ja Linda, det är det. 

 

Ett kärt återseende är vår lille Anton Ewald som är med igen och ska tjota och tjingla på scenen med låten ”Natural”, ja det får vi se hur han lyckas med. Om det nu blir au natural för hans del. Älskade dock Begging som var med förra året, en av de få låtarna som faktiskt fortfarande går att lyssna på – bra Kempe! Är till och med en liten wannabe-anton i mig. Kolla här --->

 

Märtha för övrigt, min absoluta schlagerpartner in crime.
Som jag tyvärr inte kan livetjattra med ikväll. 
 
 
 
 
 

 

Jag vill säga lite om de andra deltagarna också men det är inte riktigt my cup of tea. Eller jag hittar inte ens koppen så jag kan smaka, vilka är dem? Alcazar och Janet Leon, jaaa visst, men de andra?
Typiskt melodifestivalen. Janet är ju lite kul med sin låt heartache on the dancefloor även om den påminner extremt mycket om en annan låt. Kan ni gissa vilken? Ja, det är enkelt. Den som kommer på rätt låt får en puss, eller kram.

 

Nu ska jag inte bittra mer i förväg eftersom till och med jag kan bli bortblåst av förvånande vindar. Vi får se, vi får se.

 

Dags att fylla på glaset, besserwissermode on och chips - nu kör vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0