Blogg listad på Bloggtoppen.se

Mumiemaraton!

Ett precis avslutat Mumienmaraton som blev mycket bättre än väntat. Var ett tag sedan man såg filmerna och fick äntligen återuppleva dem igen. Vet inte hur många gånger jag har sett dem, men tröttnar aldrig! Kommer ihåg när jag var liten och blev skiträdd för skalbaggarna i den första filmen, och hur det kröp i hela kroppen när man fick se dem. Nu så är det mest lite sämre effekter men fortfarande lite obehagligt. Själva tanken är ju inte så trevlig. Usch ja! Så en liten nostalgitripp fick det bli, med mumien 1-3 och en massa onyttigheter.

Det är verkligen som man säger, att första filmen är allra bäst, tvåan lite sämre (men den håller ändå väldigt hög standard tycker jag allt med tanke på hur svårt det är att göra en bra uppföljare - synd att det är så många liknelser med den första. Kanske är bra? kanske är dåligt? Jag lägger mig nog lite neutralt där. Men ettan var nyskapande, häftig och äventyrlig! En film som föll mig direkt i smaken som 10-åring) och trean näst intill värdelös. Bra att det fått med en del samma skådespelare (Brendan Fraser och John Hannah som exempel), betyget sjunker därför på grund utav att de tog Maria Bello istället för "mumiemamman" Rachel Weisc till rollen som Evelyn O'connell.



Så ja, till alla er där ute -
om ni inte sett Mumien, eller om det var ett tag sedan ni gjorde det. Kanske lite för länge sedan? Eller om ni bara sett en del scener ur den? Se den! Hyr den? Köp den?


Kommentarer
Postat av: Bror Min

3an är ju dålig :(

2010-05-23 @ 22:57:11
Postat av: Joelsv

Njae, sådär ;)

2010-05-24 @ 00:53:43
URL: http://joelsv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0