Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tystnaden runt Råstasjön

Varför är det så tyst runt Råstasjön?


Jag kom precis hem ifrån att ha gått två varv runtom. Det verkar som att träden viskar någonting. En historia eller händelse som fyller mörkret på kvällen med tomhet runt sjön. I varje vrå syns dunkla gula ljus ifrån gatulyktor som knappt gör någon skillnad. Små pölar av vatten ligger också tätt intill gruset jag spatserar. Någon hör, någon ser, någon absorberar. Eller något.



Tankar som slår mig är blandade med rädsla och dels nyfikenhet. Är nyinflyttad och trivs som fisken i vattnet. Men någonting ger mig inte ro här. Vad hände här? Kan det vara just vattnet? Är det så grunt att man kan nå botten och korsa i en rak sträcka över till andra sidan. Är det mörkret i himlen, vattnet, husen, träden och skuggorna? Spöktimmen är slagen. Jag måste hem. Jag kommer hem.



Sätter mig här, skriver av mig helt osannolikt osammanhängande saker om ointressanta saker för att försöka bilda en kort historia. Det enda jag egentligen menar, undrar eller frågar mig själv är;


Varför är det så tyst runt Råstasjön?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0