Blogg listad på Bloggtoppen.se

Dag 3

Sen var det dag 3 och dags att åka hem. Klockan två gick bussen och jag hoppades verkligen det blir en fika innan dess, vilket inte blev av. Jag packade ihop mina saker lite snabbt och pratade sedan med Malcolm och åt frukost. Därefter var klockan så pass mycket att det var dags för mig att åka. Tunnelbanan tog drygt en halvtimme till centralen och då var jag där en stund innan min buss skulle gå, vilket ändå är rätt passande eftersom jag kan virra bort mig i ett rum med endast en dörr… Jag stressade mig igenom och hittade till slut till rätt gate, frågade dock en om hjälp så helt självständig vart jag inte… Men men, vi blev uppdelad på tre stycken bussar som hoppade över vissa hållplatser så vi kanske skulle kunna komma hem tidigare. Tror du vi gjorde det?


 

Min buss från Kalmar till Torsås gick lite efter nio, bussen från Stockholm skulle vara där lite drygt en halvtimme innan dess avgång. Vi blev nästan en timme försenade så den missade jag… Som tur är så kunde pappa åka och hämta mig, på så sätt slapp jag stå i kylan och vänta på nästa och sista bussen som skulle gå halv elva. Då hade jag varit hemma lite innan tolv och klockan tickar som vanligt igång fem hemma hos mig. På vägen hem så läste jag mestadels i boken ”Nattfåk” – vilken är helt underbart bra! Jag får rysningar bara jag tänker på det. Vill fortsätta läsa nu, nu, nu! Det blev även en del telefonsamtal, en kopp te och chokladätande (nytt ord tydligen… haha). En helt okej resa, men ännu en gång tycker jag det är lite typiskt att man ska missa sin bussförbindelse. Hem kom jag i vilket fall!



Ps. Tackar stekarn för sin gästfrihet och sociala kompetens! ;)


Kommentarer
Postat av: bagaren bengt

Vilken tur att du kom hem iaf! ^^



Det är ju alltid så när man ska resa på vintern. Men du har ju tur att du har en pappa som kunde hämta dig :)



Haft det bra på din resa då? :)

2010-12-22 @ 11:29:43
URL: http://viictoorgustafsson.blogg.se/
Postat av: juliaericson

Nu finns svaret&vinnarna uppe ifrån i söndags!

Kika in och se om du gissade rätt! kramar

2010-12-22 @ 13:19:52
URL: http://saviourtonight.blogg.se/
Postat av: ramhalka

sv: Förkylt,annars relativt fint faktiskt. =) hur är det själv?

2010-12-22 @ 18:54:44
URL: http://ramhalka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0