Blogg listad på Bloggtoppen.se

Under en stjärnklar himmel...

Som genast för mina tankar till stackars köttbullar och spaghetti som blir uppslukat utav Lady och Lufsen… ”Åh denna natt, denna ljuvliga natt” – trallar jag i huvudet när jag skriver detta blogginlägg. Kan ännu en gång inte somna (Fast klockan är ju bara tjugo i tre…), på grund av att tankarna är någon annanstans och inte vill vila! Så ska ut och promenera en stund i det stjärnklara vädret. När man minst önskar för det så får man det? Stjärnorna alltså. En sådan här himmel skulle man få någon annan gång. Lustigt att folk inte uppskattar naturens skönhet i sig egentligen. Finns så mycket att förvånas över eller bli överraskad utav. Men nu låter jag säkert som någon filosofisnubbe med fjäderpenna i handen, men faktiskt så finns det så mycket rakt framför ögonen som uppskattas så mycket mer när man som minst anar det, ett ypperligt tillfälle att sortera tankarna lite. Det tycker vi om!

 

Och Torsås (även om jag är jättetrött på de och vill flytta här ifrån) är faktiskt väldigt fint på kvällarna. Så en promenix får det bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0