Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sweet Dreams

Har nog aldrig drömt så här mycket olika drömmar (som jag kommer ihåg) i mitt liv! Kommer ihåg att jag drömde om "Krambjörnarna" när jag var liten, vaknade med huvudet i kudden och kunde knappt andas - tryckte huvudet så hårt jag kunde efter en stund (var tvungen at smälta drömmen lite eftersom det var på låtsad ;D) för att få komma tillbaka och hoppa på molnen igen... Misslyckades totalt! Haha Men inatt var det inte några krambjörnar utan något helt annat. Vet att jag drömde tre olika drömmar (minst, man drömmer ju tydligen X antal varje natt), kommer dock bara ihåg 2.

Den ena handlade om en utflykt i vildmarken, började till fots men sedan även med cykel, bil, paddling, miniflyg och truck (?)! Haha en jättelustig dröm... Vill dock inte uppleva den igen, om inte all den negativa energin i den helt plötsligt omvandlas till positiv.

Dröm numero dos (#2 ;P) - Hade tydligen startat ett eget café, inget man kunde sitta inne på utan mer där man enbart kunde hämta sig en kaffe, te eller vad man nu var sugen på! Jag jobbade där ensam först men fick till slut så mycket folk att jag var tvungen att skaffa mig en medarbetare. En ung tjej var som skapt för rollen och fick anställning direkt (kul att någon över huvud taget var intresserade av mitt "fina" café) och det hela började väl bra. Bad henne skumma mjölk till en kaffe. Då menar jag ingen vanlig liten skummare som de man köper ifrån OBH nordica utan en gigantisk sådan! Efter ett tag så undrade jag vart hon tog vägen, så var tvungen att gå och kolla. Där stod hon med en "hamsterburliknande" "bur"(?) och försökte skumma mjölken (haha det är ju hål överallt men ingenting rann ut, utan den var där som något fluffigt vakuum). Så jag fick ta koppen och försöka få i skummet i den, drog den från sida till sida och fick till slut ställa mig upp på bordet där buren stod. Var jättemycket skum över buren så jag skrattade åt saken (inte bara i drömmen, utan på riktigt också), så jag väckte mig själv utav mitt eget skratt.

Det ni! Inte alla som klarar av att vakna skrattandes! ;) fick bemötandet "du är sjuk ;P" tidigare

- Ja, jag är väl det! ;)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hahha, så himla härlig! :D

2010-05-03 @ 13:30:57
URL: http://mangoom.blogg.se/
Postat av: JoelSv

Visst är jag ;P

2010-05-04 @ 22:23:15
URL: http://joelsv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0