Blogg listad på Bloggtoppen.se

Harry Potter och dödsrelikerna – del 1

Var på den nya Harry Potter filmen som sagt (ett tag sedan nu...), såg även att det står ”HP 7” på planscherna, haha hur fult var inte det? Harry Potter goes fjortis. ;)

Nej men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om filmen, har berättat för så många redan och blir bara mindre för var gång. Ska göra mitt bästa!

Det märks som sagt att filmerna blir mörkar desto fler som kommer ut, och detta är nog den läskigaste om man skall använda begreppet läskig på en Harry Potterfilm… Med en hel del mörka partier och chockscener så hoppar du säkerligen till någon enstaka gång. Den känns även kortare än de tidigare, mer välplanerad och det händer lagom med saker hela tiden. Effekter är såklart mycket bättre också. Märks dock väldigt väl när filmen ska ta slut (vart den kommer fortsätta till exempel) och vissa händelser var även väldigt förutsägbara, jag har inte läst boken så det kan jag säga med gott samvete! Så du inte tror att jag fuskat. ;)

Vill som vanligt inte skriva för mycket om filmen eftersom jag inte vill spoila något för dig som läser! Men det är helt klart en av de bättre i serien, tillsammans med 6:an är det nog de två bästa! Nu ser jag fram emot det slutliga kapitlet och upplösningen…

Le grand finaly!
Färdig med fuffens*


Kommentarer
Postat av: sandra

åh jag vill också se den! :)

2010-11-29 @ 12:13:49
URL: http://sandraalundgrens.blogg.se/
Postat av: juliaericson

nu är dagens blogg igång igen, kommentera bara att du är med! bloggvinnarna dras imorgon kväll någongång!

2010-11-30 @ 01:18:07
URL: http://saviourtonight.blogg.se/
Postat av: joanna hansson

fin blogg :)

2010-12-03 @ 16:07:11
URL: http://jofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0