Blogg listad på Bloggtoppen.se

Kosta' Kalmar marknad

Även idag har jag haft fullt upp, därför den dåliga blogguppdateringen men nu ska ni få er ett gott inlägg!

Gick upp klockan åtta idag för att sedan ta bussen in till Kalmar (äntligen börjat få ordning på dygnet nu! Yahoo!), på väg in så hoppade min bror på, så vi satt där och skrev lite roligheter till varandra via telefon haha. Gratis sms är väldigt användbart när man inte orkar prata och vill lyssna på musik samtidigt! (nördigt va? ;)) Väl inne så skulle vi invänta Carro, så då blev det lite solning och sedan fotvandring.  Efter hennes ankomst så började vi genast traska emot Kalmar slott eftersom det var marknad där, men vi vände nog lika snabbt som vi kom dit. Det var väldigt välskyltat i alla fall med att det skulle kosta 70 kronor för att gå in. Så vi vände direkt eftersom vi inte trodde att vi skulle hitta någonting där inne.

 

 Så en halvtimme senare befinner vi oss på ett mysigt café med varsin kopp varm choklad och något litet att äta. Inte helt fel som lunch. :) När vi satt där så ringde Carros mamma och berättade att de skulle åka till Kosta marknad och frågade om vi ville med. Såklart ville vi det eftersom vi var ett marknadsbesök mindre och marknad var ju inplanerat idag!

Då tog vi vårt pick och pack och började dra oss emot Baronens parkering, men först blev det ett litet besök på köpcentret och Tokige Ture (som du kanske kunde lista ut). Så det blev lite inköp där som jag kan slänga ut imorgon. Kosta marknad blev det istället alltså, klockan var ju redan halv tre när vi kom fram dit så det var inte så mycket tid att röra sig på eftersom det stängde vid fem. Även om vi trodde att det var hur mycket tid i världen… Så klockan tickade iväg ännu fortare och så var det stängningsdags och hemfärd! Nu sitter jag här med en tom plånbok, två härliga människor och tacos uppdukat framför mig! Så jag frågar ännu en gång
- Kan det bli bättre?



God afton!


Kommentarer
Postat av: carro

Haha okej :P Jodå de är bar med mig, är dock jääääätte trött, har fotat 850 barn från 4-15 år gamla på Dansforum idag... de var jobbigt må ja säga :P haha

Vad har du gjort idag?

2010-11-27 @ 23:12:27
URL: http://carollinas.blogg.se/
Postat av: Anna med A

Godnatt! :)

2010-11-28 @ 00:11:06
URL: http://annaavs.blogg.se/
Postat av: SingelTjejen

Tjatja vil du synas?

Va med i min "Dagens blogg" hos mig då! ;D



Puss

2010-11-28 @ 00:30:52
URL: http://mariamdelyx.blogg.se/
Postat av: elinn

jag mår sådär, vädret gör mig deprimerad sen är det lite saker runt om också men annars bra.

själv då? :)



jag har en tävling just nu där man kan vinna en bloggsvars inbjudan, var gärna med :)

direktlänk; http://elinnjl.com/2010/november/bloggsvar-tavling.html#comment

2010-11-28 @ 03:16:12
URL: http://elinnjl.com
Postat av: elinn

pink är otroligt bra!

jag tror nog att hon och robyn skulle göra en bra hit ihop men det kommer ju aldrig att ske ;)



2010-11-28 @ 03:39:28
URL: http://elinnjl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0