Blogg listad på Bloggtoppen.se

Hemlig Destination

Nu är det äntligen dags för mig att åka på nya äventyr ut i världen! Tog tåget för cirka en timme sedan från Kalmar så endast tre återstår.
Idag har det inte varit så mycket folk på MQ så det var bara att sysselsätta sig med att vika alla kläder samt hänga dem i storleksordning, räkna kassan och fylla på varor. Fick en liten introduktion utav Martin idag på morgonen med om hur allt går till och vad man ska göra vid öppning. Det var rätt så simpla saker så ingenting jag glömmer i första hand!

 

  

Därefter traskade jag till tåget där jag nu sitter och lyssnar på ”Lena – taken by a stranger”. Funderar på om jag skall äta min matlåda nu eller inte, klockan är ändå snart ett (det lär den bli eftersom det tar så lång tid för mig att publicera ett inlägg, kanske kommer upp imorgon vid den här tiden).

Dagen ser i alla fall ut som följande, är framme klockan fyra skulle jag tro. Fast med SJ så vet man aldrig, kanske landar runt sju åtta ikväll? Ja, det går aldrig veta säkert (hörde att vi var ännu mer försenade nu tydligen...). Roligt att åka på en sån här äventyrlig resa. Man kanske borde vara orolig vart man hamnar också? Ja ja, det får vi se. Min biljett är bokad till Göteborg. På biljetten står det 15.52, men vi är redan försenade drygt en kvart så efter fyra någon gång. Då ska jag möta upp en kompis som jag ska lämna min väska hos och sedan åka in till stan igen. Har lite problem med att bestämma mig hur jag ska göra… haha


  

Ska nämligen till en annan kompis ikväll och vi ska nog gå ut om vi orkar. Då behöver jag vissa saker som är nedpackade i väskan men hon slutar inte förens åtta så vill inte dra omkring på resväskan när jag ska söka jobb. Efter att ha sökt femhundrasextioelva jobb så ska jag ut och fika med en vän, därefter möta upp underbara Supersara och följa med henne hem. Inspektera den nya lägenheten!! Spännande, spännande.


Sedan blir det förhoppningsvis utgång. Lördag består av inflyttningsfest hemma hos Mikael, det är även där jag funderar på att lämna min väska. Så dagen och kvällen spenderas där. Söndagen blir mestadels lugn och en fyra timmars tågresa hem igen till underbara Kalmar, där min buss väntar för ytterligare över en timmes resa. Underbart!


Ha en bra helg alla! 


Kommentarer
Postat av: Märtha

Ja det hade du rätt i. Klockan hann bli nästan två innan det publicerades ;)

2011-03-25 @ 20:38:23
URL: http://philipssons.blogg.se/
Postat av: 已知 Mohammedi Al-debis™

hur går det med låten?

2011-03-27 @ 12:23:33
URL: http://mohammedialdebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0