Blogg listad på Bloggtoppen.se

På landet finns inga affärer bara kossor

Jag vet inte vad som har gått galet den här lördagen, jag som alltid brukar ha sådant flyt och ha kul! Men idag har det bara gått utför... Mitt favoritskärp (det enda jag använder) är numera likvärderat och ska begravas, jag pantade burkar och PET-flaskor idag och skulle hämta ut panten på ICA, tror jag fick gå fram och tillbaka tre gånger för att få hämta ut dem. Endast på grund utav antingen en gammal kärring eller gubbe som skulle ha så jävla bråttom med sin vagn och springa före i kön när de såg mig lunka försiktigt mot kassan. Jag förstår inte varför det ska vara bra när jag hade ett par kvitton med pant och dem vagnen fylld ända till taket? Varför just idag? Det är aldrig något folk på ICA där jag bor annars, mitt ute på landet... Alla har väl en egen lada att hämta råvaror från och en egen kossa att mjölka?
Dålig ekvation och orättvist. Så där rann min mjölkbägare över så struntade i det till slut. Pappa fick gå dit den fjärde gången haha. Mina föräldrar var ändå med därinne så jag tänkte bara slå två flugor i en smäll, men det gick inte. Har även brännt mig X antal gånger på spisen, ljus, tändstickor, stekpannan, och så vidare hela dagen med... typiskt mig!

Jaja kvällen är som sagt snart avrundad och avslutad. Det blir den med fortsatt Glee-maraton och kanske filmen "Black Swan". Höga förväntningar! Har tänt lite ljus och nu luktar det citron i hela lägenheten, kanske avnjuter det tillsammans med en kopp värmande choklad eller te och nybakt kanelbulle? Ja vi får se. Får även se om det blir fler blogginlägg på det.

Annars får du ha en underbart trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: anna

Oj ja det var verkligen oflyt. Hoppas söndagen blir bättre

2011-03-20 @ 09:43:53
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0