Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nu blir det andra bullar

Oj, säger jag som inte har uppdaterat på hela dagen. Oj, säger du som brände vid såsen lite i grytan när du glömde bort den för att läsa det här. Oj, säger en ensam kvinna i Boda som märker att jag tänker på henne just i detta nu. Oj, säger Stockholm som våras för Joel. Oj.



Sexig cyklist.

Nu finns det en hel del att berätta, även om tiden inte flugit iväg allt för fort. Jag har bakat bullar, som blev helt exemplariska för övrigt. Farmor och farfar älskade mina kardemumma- och kanelsnäckor. Har varit hos dem idag och hjälpt till med att lägga presenning och skruva lite plåt till ett blombord. Även kollat in lite antikviteter som jag gärna skulle vilja ha i min nästa lya. Vilka jag så snällt frågade om med mina rådjursögon om jag skulle få. Och farfar – som är jägare kunde inte säga nej. Där small det!



Farmor bjöd även på middag, det blev riktig mat för fyra hungriga vargar. Potatis, kyckling, brysselkol, kokta morötter, sallad, brunsås och krösamos som det så vackert heter på småländska. Lingonsylt alltså.



Kollade på Con Air igår som jag slängde in lite snabbt på bloggen och blev lite smått förälskad i uttrycket ”put the bunny back in the box” (med betoning) – vet inte riktigt varför. Men det lät lite homosexuellt gulligt, groteskt och pedofiligt. Sjukt bra film för övrigt. Mycket man lägger märke till nu när tiden gått sedan jag såg den sist. Karaktärerna är klockrena. Spännande, spännande.

Tror inte det är så mycket mer jag har att tillägga, förutom att det är väääldigt fint här nere på landet har jag lagt märke till. Uppskattade det mycket förut, men ännu mer nu när jag är på väg härifrån känner jag. Allt är så fint och kul att titta på. Så rogivande på något sätt. Och cykelturen hem var en rent helvete… haha. Säger bara så här, min kedja på cykeln hoppade tre gånger på mindre än 1 km.





Adjö!


Kommentarer
Postat av: anna

å vad gott med bullar. jag som har dille på kanelbullar nu:)

2011-10-12 @ 21:00:08
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Ensam kvinna i Boda

Haha!



. . .



Hoppas att det sköna gröna i det småländska skogarna ska få dig att ta förnuftet till fånga! Man kan ta pojken från Småland, men man kan inte ta Småland från pojken!

2011-10-13 @ 11:23:44
URL: http://philipssons.blogg.se/
Postat av: Rebecka Johansson

Haha de minns jag att Märtha sa väääldigt ofta. Put the Bunny Back in the Box :P

2011-10-13 @ 15:07:35
URL: http://rebeckajohansson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0