Blogg listad på Bloggtoppen.se

2012

Idag har jag en dålig dag, ingen aning om varför. Lite ”jag blir sur på allt och inget för att irritationen sitter i trötthetssyrlighet” – det gör mig galen. Vill sova, men inte så här tidigt… Kanske vore bäst ändå? Så passa dig för mina taggar idag.

Simon ringde mig alldeles nyss och gjorde mig på lite bättre humör, glade sprätten. Så får leva på det ett par minuter! ;)

 

Så en kort sammanfattning av 2011… Nej jag skojar bara, kör en kort redovisning av den 31 december 2011 istället!

 

Gårdagen var helt fantastiskt underbar. Var på middag hemma hos Caj Wonka och Hellan i Älvsjö. Här serverades det trerätters och snacks. Bra värdar så bra värdering. Fem av fem orkestertrumpeter får ni. Stående ovationer också!


 


*Till förrätt blev det en traditionell och smaskig skagentoast som smakade ypperligt gott och var precis lagom crunchy för old humpsy (mig). Nam nam.


*Huvudrätten blev varmrökt lax i ugn, potatisgratäng, sallad och såser av alla dess sorter. Smakade hollandaises-sås för första och sista gången i mitt liv – det var spännande. Men jag och såser går liksom inte riktigt ihop. Potatisen var så gräddigt gräddlicious ändå och salladen så krispigt krispicious den med, laxen var bara tusen lax. Helt på topp.


*Efterrätten blev en tobleroneparfait, jag och choklad. Behöver jag säga mer? Den slank ner i ett nafs och blandade sig snabbt och blev bästis med laxen. Vet inte ens varför jag är så lustig nu när jag skriver bloggen, men det brukar bli så antar jag.


 


Festen fortsatte med massvis av snack, dans och gott att dricka. Tolvslaget spenderades ute vid öppen himmel där vi förundransvärt såg upp mot den svarta tomteblossiga himlen! Med glas i handen, leende på läpparna och glöd för det nya året - 





SKÅL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0