Blogg listad på Bloggtoppen.se

Fler mål och högre höjder!

Nu är jag inne på min andra lediga dag den här veckan. Måndag och tisdag, kan det bli bättre? Egentligen kan det inte det om man inte bortser från att det inte finns absolut någonting att hitta på (Jag vill ju jobba? :(). Sitter helt ensam och själv i ensamheten hemma i sängen och har gjort det sedan klockan 8 i morse. Tragiskt va?

Både tragiskt och skönt. Har hänt lite tråkigheter idag också som gjort att jag inte riktigt kunna rycka upp mig heller men är på god väg nu. Gäller bara att jag tar tag i det och siktar mot högre höjder! Vilket det är dags för nu.



Nu till gårdagen. Som bestod av en massa roliga saker, en lyckad ledig dag av två – inte illa pinkat! Började med att stiga upp runt halv nio och käka frukost, även då i min ensamhet. Gjorde mig i ordning, packade träningskläder för första gången i Stockholmssagan och åkte sedan in till stan vid elvatiden. Mötte där upp Fanny som jag skulle träna med på eftermiddagen och lämnade min träningsväska där. Kasse är nog lämpligare beskrivning…

Sagt och gjort begav jag mig mot stan för att träffa älskade Helena återigen för en shoppingtur som heter duga. Hon har varit bortrest en weekend i Italien och det kändes som att vi inte setts på evigheter. Vänskap är så underbart ibland (alltid ja, men det lät bättre att skriva så just nu). Borde nog börja göra fler videos och lägga ut eftersom jag alltid ska tycka och tänka så fritt om det jag skriver.



Vi kikade runt i de flesta butiker som vi båda gillar och hittade både det ena och det andra. Jag tänker alltid att om jag kommer ihåg ett plagg eller sak på slutet av dagen så borde jag gå tillbaka till affären och köpa den, så köper nästan aldrig något direkt. Men en sak kommer jag ihåg att jag glömde köpa och det var en tröja på MQ! MQ jag vet, borde inte handla där egentligen och har faktiskt fått avsmak en hel del. Men har spanat på den tröjan så länge och nu var den på REA?! Hoppas ingen annan kommer och rycker i den innan jag hinner tillbaka. Borde nog gå till MQ med lite jämnare intervaller i fortsättningen. Så plaggen inte hamnar på rea och försvinner fort som attsingen.



Åter till gårdagen, jag shoppade två par Hugo Bosskallingar, två doftljus, en slips, ett par glasögon, tigerbalsam, chokladpraliner och åt även en utmärkt lunch på Chicchi tillsammans med Helena. En hett rykande kopp italiensk choklad på det. Scrumptious! Hon fyndade även lite också, en outfit inför festligheterna på fredag. Lookie-lookie!



Det jag egentligen skulle skriva om var att jag och Fanny kommit igång med träningen nu. Eller kommit igång och kommit igång, vi har kört en gång och bestämt oss för beach 2012. Jag ska köra hårt som bara den nu när jag lagt ut så mycket pengar för träningskort och motivationen kommer peppa oss till det yttersta. Vill inte hon så vill jag och vice versa. Det kommer bli bra. Känner att jag stressade igenom detta inlägg nu, säg till om något felas och fattas så klämmer jag in det också.


Watch out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0