Blogg listad på Bloggtoppen.se

the Great and Powerful OZ

Attans, nu satte jag mig på min luddiga filt med svarta jeans igen… så typiskt när jag har bråttom att sätta telefonen i laddaren, datorn i knäet och bara sjunka ner som soffpotatisen jag är i sängen. Ser ut som ett orakat får nu jag! Men vad gör det om hundra år när dagen bjudit på så himla mycket mer.

 

Idag har varit en väldigt bra dag.

Hade kunnat avsluta inlägget där eftersom det i helhet beskriver det ytterst perfekt. Men vill inte lämna er alltför förtvivlande och undrandes. Dagen har bjudit på så mycket smaskens, så here it goes.

 

Drog in till stan och strosade runt lite i gamla stan för att införskaffa en karaff som tillhör den jag köpte tidigare i veckan. Dock så var butiken stängd, som alla loppisar är på söndagar. Det visste jag ju egentligen, men man kan inte alltid ha huvudet på skaft. Fortsatte gå gatan ner och kollade in i fina skyltfönster och andra antikaffärer och njöt i väntan på att världens mest underbara person skulle bli ledig.

 

 

Runt fyratiden så mötte jag upp C i Gamla stan så gick vi en svängom. Bland trånga gångar och mörka gränder är det lätt att tappa bort sig själv, men med glansen av alla glada turister och färgglada butiker så hittar man genast rätt igen. Här möts man alltid av alla de sorter av människor, så härligt. Levande och glatt.

Vi fortsatte vår promenad igenom city och bestämde oss för att äta en liten bit mat, nuggets fick det bli en dag som den här. Poetiskt va? Jag tyckte minsann det. Så vi tog vårt pick och pack till närmaste Mc Donalds och parkerade vackert där.

 

En 20-pack nuggets senare och mätta efter en romantisk middag så begav vi oss ut i kylan för att boka bio. The Great & Powerful OZ fick avsluta den här söndagskvällen. Det kunde knappast bli bättre.

 

Nu ska jag krypa ner under täcket och drömma mig bort till mitt lilla rike och drömvärld. Hoppas ni alla har ett sådant ni kan fly till eller drömma er bort till just nu eller i ensamma stunder. Det ska jag göra nu. 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0