Blogg listad på Bloggtoppen.se

What is love if we're not feeling the same?

CW
En måne blott.

Jag litade på dig när du sa att du förändrades. När du skulle sluta med ditt beteende.
Jag trodde på dig när du sa att du inte skulle vara otrogen något mer,
efter 6 stycken personer dök det upp ännu fler.
Jag började få starkare och starkare känslor för dig när du sakta lurade in mig i ditt spel och att falla för illusionen som var din spelpjäs.

Du ljög mig rakt upp i ansiktet, för din familj, för dina vänner, psykolog och för dig själv. jag brydde mig om allt som hade med dig att göra, löste alla dina problem, fick dig att sluta röka och knarka och att ligga runt med äldre män. Du fortsatte ljuga och alla vände sig emot mig.

Jag skapade metaforer för att stärka våra band, solen och månen som dansar med varandra runt stjärnorna och alla planeter. Händelserna som vi skulle sicksacka mellan tillsammans.

Jag tänker inte vara tyst eller snäll längre eftersom det nu gått för långt. Detta är sanningen och jag tänker dela den med alla som har blivit förda bakom ljuset. Jag har hängt ut endast en person tidigare som jag ångrar, men den här gången är jag säker på att jag inte kommer göra det.

Vi hade smugit med vår relation i snart ett år fram och tillbaka.
Kunnat ses korta tider efter skolan och innan hans mamma kom hem från jobbet eftersom hon var emot oss. Han har dyslexi och måste även hålla hårt i plugget, vilket ofta också var en faktor till att vi inte kunde träffas. En lögn också så klart, att han pluggade, inte att han behövde.
Han kollade istället på porr (även fast han satt krav på mig att jag INTE får göra det), skickade bilder och videos på sig själv när han är naken och gör olika saker, ljög och sa att han var singel, gick och höll andra i handen på stan, träffade andra killar som han tog hem på ”filmkväll” och sög av i myspyset osv.
Skällde även ut mig mitt i sthlm, eller vart som helst egentligen bara för att jag nämnt fel sak eller påpekat vad jag tycker. Men i slutändan är det ändå alltid jag som gjort fel – enligt honom. Han har även slagit mig och jag har fått bitmärke på axeln, blåmärken runt halsen eftersom han tog stryptag samtidigt som han spottade i mitt ansikte, på armen och sår på benen. Han knäade mig även mellan benen och slog mitt huvud i väggen. Jag har blåmärken och sår fortfarande och kan slå vad om att du inte en har ett hårstrå mindre eftersom jag inte rörde dig förutom när jag höll i dina armar som ville få in knytslag på mig.

Jag har aldrig ställt krav på dig eller ljugit för dig. Jag bad dig vara ärlig och behandla mig så som du vill bli behandlad.

Jag har bevis och kan styrka allt som har hänt.


Kommentarer
Postat av: Leia Weith Hjalmarsson

love you!

2013-05-16 @ 11:32:58
URL: http://leias.se
Postat av: Ellen Ceder

Nu har jag läst färdigt, och jag fällde allt någon tår <3 Hemskt att det ska bli såhär :(

2013-05-16 @ 18:55:07
URL: http://echphoto.blogg.se/
Postat av: Carro

Har alltid försökt se allt från båda vinklar, vet egentligen inte hans historia eftersom jag inte hört den med hans egna ord, men har sett de han skrivit till dig, vilket inte alltid varit de vackraste..
Och de du skriver är mer eller mindre den "snälla delen" kan verkligen inte förstå hur vissa tänker och reagerar på saker å ting. Du vet var jag tycker, att "såna personer" som inte ens namnet är värt att nämna, borde spårlöst försvinna för en bättre värld.
Trots att han möjligen var en silver klump innan och att silver är väldigt fint, finnare än guld om du frågar mig. Men! Guld är värt mer och de är du med! skippa silver å gå upp på högsta stapeln å ta guld!
Mr. Silver kan dra åt "piiip" å göra de "hen" gör bäst!...

2013-05-17 @ 15:21:28
Postat av: Okänd

Vilket svin... idiot!
Sjukt starkt av dej att säga det många andra säkert inte vågat. Jag har själv varit med honom och då snackade han skit om allt! sina vänner, sin familj och dej… och skröt om hur många han varit med och hur dum du va som inte fatta..
Folk måste vakna snart och fatta att man inte snackar skit om sin pojkvän eller bästa tjejkompis. Då hade dem inte varit tillsammans eller bästa kompis??? Ljuga och vända kappan efter vinden är det värsta som finns, han är bara osäker, ensam, har säkert identitetskris och ångest. Han saknar dej säkert som bara den, ångrar sig, mår dåligt och känner sig korkad över att ha förlorat en så fin kille. Jag tror inte han vill utsätta någon för detta men han måste vakna nu, annars kommer världen vända sig emot honom snart.

Du känner inte mig, eller jag dej… men jag vet om nu i efterhand att du och Christoffer var ett par när vi sågs… och hade jag vetat något så hade jag sagt ifrån. Han är ingen bra kille nu för någon, men kan bli det om han sköter sej! Du förtjänar guld som förgående skrev!

Ta hand om dej!! förlåt

2013-05-18 @ 12:03:20
Postat av: Oakie

Det här låter inte alls sunt. Killen har allvarliga problem och är inget bra för dig, vet att det är svårt att inse när man älskar någon men det är sant. Jag har ingen erfarenhet av homosexuella relationer och har inga bra tips på läsning just för dig. Men jag har lärt mig en del om destruktiva relationer och jag tror inte det spelar någon större roll om det handlar om samkönade par eller ej, mekanismerna torde vara desamma. Med den skillnaden att i ditt fall verkar det även finnas inslag av skuld eller åtminstone av att andra ville ge er skuld, kopplad till just homosexualiteten. Det enda jag kan tipsa om är sajten tuvaforum.se där det står mkt bra om såväl psykisk som fysisk misshandel. Läs och fundera vad det är för relation du är i och vad du egentligen vill ha.

Stor kram

2013-05-18 @ 13:58:28
Postat av: Anonym

Bra skrivit, Låter som en riktig idiot kille! Hoppas han får hjälp framöver i sitt liv, det lär han grovt behöva!

2013-05-18 @ 18:37:15
Postat av: Robin

Han är inte ens snygg eller ser bra ut! Så ful... Du förtjänar bättre!

2013-05-19 @ 12:54:15
Postat av: Jontte Nyström

Bra skrivet svensken min <3 bra att du vågar gå ut med detta så att alla kan få veta sanningen, och så att ingen ska tro på hans patetiska lögner. De som är "på hans sida" behöver du inte i ditt liv. Du vet att du är bättre än detta, och det är jag glad att du insett <3 Han förkänar inte dig, du är en diamant och du förkänar minst guld, om inte platina, precis som föregående kommenteraren sa. Detta är säkert svårt att skriva, men så storngt av dig, och är glad att du tog det steget. Puss älskar dig på vårt underliga vis <3

2013-05-19 @ 16:28:06
URL: http://jontten.blogg.se/
Postat av: steffi

You deserve something much better! Stå på dig Joel :)

2013-05-22 @ 14:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0