Blogg listad på Bloggtoppen.se

Film-nostalgi

Nu lär det bli en del filmer som jag vuxit upp (både på gott och ont haha) med, tänkte börja med Dracula 2001 (eftersom alla tjatar om vampyrfilmer hit och dit, kanske har missat något speciellt.. var något om Twilight? hm.. aldrig hört talas om..) sedan fortsätta med Dracula 2004.
Känner att det är lätt att fastna till en viss typ av filmer så jag fortsätter i samma stuk med skräckfilmer och vampyrer såklart! De har däremot ingenting med varandra att göra men båda är bra. Efter dem kanske man kör på med en klassiker som Blade eller varför inte byta bort vampyrerna mot seriemördare i filmer som Scream eller Jag vet vad du gjorde förra sommaren? Ja, vi får se. Har ett helt gäng av smaskiga filmer framför mig hör jag!


Då rullar Dr. Acula igång!
(Och en sak som jag alltid tänkt på i början på filmen är att det står filmens titel "Dracula 2001" men den svenska översättningen är "Dracula 2000". Lite mysko...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0