Blogg listad på Bloggtoppen.se

Lightning Thief

Det blev till slut bio med Marika (Marika hit och Marika dit, haha) och vi bestämde oss för att se Percy Jacksons film ”The Lightning Thief”. Blev lite stressigt dock när vi kom in vid fem i halv sju och filmen började vid halv. Skulle även byta in en kjol på Åhléns så lite under tidspress var vi! Så vi kom till biografen runt fem över halv och köpte våra efterlängtade biljetter. Filmen hade inte börjat som tur var, utan reklamen rullade fortfarande på. Var väldigt skönt att få sätta sig (Med andning som en atlet efter maraton) i salongen utan att behöva vänta på filmen, eftersom den startade precis när vi kom in.

 

Åskviggen började riktigt dåligt (tyvärr) med en massa överdrivna effekter (Synligt datagjorda såklart) och lång inledning med för mycket handling att få upp på en och samma gång. Fortsättningen ja... Den blev lite bättre men var fortfarande väldigt osammanhängande och rätt så tråkig. Lite förutsägbar också med onda möter goda, när vem vinner över vem, vem som var tjuven etc. Märktes väldigt tydligt också att det var en filmatisering utav en bok, eftersom den kunde varit så mycket längre (Och då menar jag ”Harry Potter-lång” eller ”Sagan om ringen-lång”, verkade raskt ihopslängd bara för att det skulle göras en film). Även om Percy Jackson gjorde Harry Potter och de vises sten (Jättebra), så förväntade jag mig nog lite för mycket. Tycker det släpps lite för dåligt med äventyrsfilmer med magi, monster och bra fantasi nuförtiden. Så det är inte någon film som jag skulle rekommendera.

 

För övrigt så var kvällen toppen och jag tackar Marika för det trevliga sällskapet,

Och tack för biljetten som bidrog till en inte så lyckad bioupplevelse! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0