Blogg listad på Bloggtoppen.se

18 Maj - Polisrekrytering

Åh, jag känner mig inte alltför nöjd med mig själv efter idag. Ätit lite för mycket onyttigheter... Först en banan (Visserligen inte så onyttigt, men inte den nyttigaste frukten heller... och småätande är ju inte bra ;D) en French hotdog (nog den vidrigaste jag smakat?) och nu juice, godis och Brago. Lite för mycket av det goda i små nätta omgångar - men påfyllning måste man ha!

Var med Mats när han skulle göra fysiska testerna på polisrekryteringen. Vilket gick riktigt bra, (utifrån mina egenskaper och det jag såg – men tror jag bedömde honom fair & square haha) var även riktigt roligt att kolla på. Vi åkte till Kristianstad så att vi var där redan klockan 8.00 på morgonen och det slutade vid tolvtiden ungefär. Gick mest omkring och var nervös (kunde tänka mig hur nervös han var, när till och med jag blev det), kände även lite sug efter att själv hoppa in och pröva de övningar som alla kandidater fick köra. Hade med mig datorn också, ifall det skulle bli långtråkigt och jag ville blogga – men det blev ingenting med det!

 

De olika testerna var*

 

* Coopers test:
Löpning 2 000 meter. Maxtid 9.30.Löpning (2 km på utsatt tid)

 

* Koordinationstest (Harres test):
Testet innehåller acceleration, kullerbytta, riktningsförändringar, hopp och snabba nedhukningar i ett visst mönster. Hinderbana med 3 stycken hinder (se bild), vilket han skulle genomföra under 15 sekunder.

 

* Styrketest:
Dra och flytta dockan på 77 Kg 15 m.

 

Efter testerna så blev det stan en sväng och även lite inköp. Vilket jag kommer lägga upp senare (borde ta tag i det där…) Ska i alla fall bli skönt att få komma hem efter denna dag i Kristianstad och breda ut sig i soffan till en bra film, eller bara lägga sig i sängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0