Blogg listad på Bloggtoppen.se

En perfekt dag

Först och främst känns det lite dåligt att jag inte uppdaterat så mycket idag när jag lovade att börja göra det. Men det går nog ta igen så va inte för sur för det! ;D

Dagen har varit helt underbar! Började med en tidig uppgång för dusch, fix och frukost - Flingor, yoghurt, te och ägg stod på menyn. Efter detta så tog jag och min bror bussen in till Kalmar för att senare möta upp Carro. Under vår väntan så kollade vi in lite schyssta affärer såsom Kompaniet, MQ och Carlings. Försökte hitta mitt Lanza-Schampoo men det verkade inte finnas någonstans… Alla är väl som Lanza-galna nu innan jul ;D (Dags att börja lyssna på julmusik, baka lussebullar och skriva julklappslista?!)
För min del blev det dock inga inköp (förutom på Tokige Ture – En hel påse med choklad!), men broder Pål köpte sig tre par kalsonger på Carlings. Vilka fynd! Kollade om tröjan jag ville ha fanns kvar, men den var slutsåld ännu en gång… Lite typiskt eftersom jag inte alls ofta hittar så mycket snygga saker nu för tiden. Men men, kommer säkert in fler liknande innan Jul.



Strax därefter var det äntligen hög tid att gå och möta Carro, vid stadsbiblioteket sa hon. Vart ligger det!? Dåligt lokalsinne som jag har… så vi gick till en rondell och satte oss på en bänk för att vänta.
Efter att Carro dykt upp så sa Paul att han visste vart biblioteket låg så det kändes lagom bra att vi inte gick dit direkt. Men men, fortsatte dagen med solning och en promenad ut till Hansa City. Inte för Modehuset den här gången utan för Mediamarkt eftersom att Carro nämligen skulle köpa sig ett nytt objektiv och blixt till kameran, Vilket hon gjorde. Väl spenderade pengar kan man säga… Inte billigt! Men ska man vara fin får man lida pin, eller vad man säger – kommer ha mycket nytta av dem tror jag. Det ligger ju i intresset (Ska bli kul att ge sig ut i den småländska vildmarken tillsammans med henne och ta en massa extraordinära fotografier, haha).

Så sammanfattar man dagen har det varit fullt upp. Massa spring hit och dit (tror att själva promenaden ut till Hansa tog 2 h för oss haha) och vi gick säkert runt därinne i ett par timmar… Testade dockningsstationer till iPhone så det var kul! Lite finurligt vilken jag ska köpa bara, om jag ska köpa någon.


Dagen avslutades i alla fall med en god middagsbuffé på Zorbas inne i Kalmar, flera timmars prat och fika på det. Buffén kan jag varmt rekommendera till alla er kalmarbesökare där ute! Mycket mat att välja på, fräscht och trevlig personal (Ät dock inte deras gyros, den var ingen fröjd för smaklökarna… inte för mina i alla fall…). Så snart vi gör om detta kan man säga att det verkligen blir en favorit i repris!

 


God Afton*


Kommentarer
Postat av: Mariam :)

Härliga bilder Gossen! ;) hehe

2010-10-07 @ 16:02:28
URL: http://mariamdelyx.blogg.se/
Postat av: Anonym

och fick ett samtal med mej men de kanske inte va lika uppskattat :/

2010-10-07 @ 20:21:14
URL: http://sarabajs.blogg.se/
Postat av: JoelSv

Tack ska du ha Mariam! :)

Jo det var uppskattat :) det vet du!

2010-10-08 @ 13:42:30
URL: http://joelsv.blogg.se/
Postat av: Carro

En helt underbar dag för att vara med er ;) nä men vi har det alltid lika kul och trevligt tillsammans :D tack ännu en gång för hela dagen för den va toppen!!! <3

2010-10-10 @ 17:27:45
Postat av: JoelSv

Ja det var det verkligen! Hoppas det blir snart igen :D då får

Vi gå dit när stället öppnar så vi får valuta för pengarna ;) haha <3

2010-10-11 @ 11:59:48
URL: http://joelsv.blogg.se/
Postat av: Broder Pål Pumptvål

Mums

2010-10-13 @ 20:49:49
Postat av: Ida

söt blogg

2010-10-19 @ 19:58:28
URL: http://idaaxxelssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0