Blogg listad på Bloggtoppen.se

Årets Julklapp

Jag hörde en fågel viska att den första snön föll förra veckan. För min del blev det dock första ögonblicket för mig att se snö idag. Den ringlade sakta ner från himlen som om man häller kokosflingor på kärleksmums i slow motion. Helt underbart med andra ord! (Jag har så fina formuleringar till allt jag vet ;))



Då är det jul snart med andra ord. Kollade igenom lite tidningar förut och tänkte på hur det var som liten då jag kryssade i och ringade in en hel drös med saker jag ville ha. Då man skrev önskelista och bad att tomten skulle vara snäll i år. Sådana barn sådan tomte!

Blev faktiskt tillbedd att skriva en önskelista i år av mina föräldrar, hur gulligt som helst. Men då slog tanken mig, vad behöver jag? Vad har jag inte?

Tjaa, någon TV har jag inte, men kollar aldrig på det utan har min dator till filmer etc. Dammsugaren trodde jag hade pensionerat sig men den funkar utmärkt nu efter att ha bytt dammsugarpåse. Telefonen är fortfarande haj och inte speciellt uråldrig. Brukar vara lite sådana här elektroniksaker som jag önskar mig, men inte i år. Skojade med dem och sa att en matkasse alltid går hem – och det är tydligen vad årets julklapp är också (fick höra det från en väldigt pålitlig kontakt ;)) . Men slå in den nu? Fantasilöst… Inte så lägligt kanske…



Tänk dig själv och sätta dig tillsammans med din familj och blicka utöver klapparna som svärmar runt granen. Då barnsligheten griper tag i dig och du vill klämma och skaka på dem det står ditt namn på. Så finner du till din förvåning en ICA-kasse längst inne i hörnet, i skuggan. Spännande! Både ja och nej. Kanske roligare om den var från Lidl, ÖB, Netto eller Willys? Vet ju aldrig vad dem har för saker. Och El Dorado gör spännande grejer har jag hört. Jag hade nog föredragit det förstnämnda.


Samtidigt som jag tänkte på vad jag skulle kunna ha användning för så undrar jag självklart vad alla ska få utav mig. Har köpt en del julklappar redan men känner mig långt ifrån färdig. Måste göra julgodis och baka också! Köpa julgran, boka biljett hem över jul och en massa annat. Har redan valt säkert tio olika godissorter jag vill göra, kanske borde kedja fast mig vid spisen ett tag? Ja, nu svävar jag snart iväg för långt på detta röda och vita julmoln. Polkagrisfudge? Pepparkaksfudge? Skumtomtefudge? MUMS säger jag bara!




Att snö för ett par minuter kan glädja mig hela kvällen.
Julmysigt.


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Hej!

Har du haft en bra start på veckan? :)

Har du några planer för helgen? :) kram

2011-12-06 @ 12:06:55
URL: http://beahedvind.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

som matälskare och kock tycker jag det är en trevlig årets julklapp =)

2011-12-07 @ 12:23:17
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0