Blogg listad på Bloggtoppen.se

Café - Bageriet Kringlan

Vad är väl en vanlig dag på jobbet?

 

Ja det kan man fråga sig själv samtidigt som vi trampar på varandra inne i butiken. Rean är överflödig och kunderna är helt hysteriska. Att välja bort ett hårspänne för 19 kr när det blir för dyrt och behålla de båda tröjorna för 1199kr styck känns även det lite absurt. Men det var inte det jag hade på hjärtat nu.

 

Utan det är nämligen så här. Jag är utomordentligt glad idag till råga på allting som händer och sker. Trött som få men lycklig till max. Har själv fyndat lite saker som jag kanske slänger ut i ett senare skede men först detta. Lite caféguidning i Stockholm! YES! Som ni längtat! ;)

 

Satte idag mina båda små fötter inne på Café Kringlan på Östermalmstorg. Blev tipsad utav vår käre vaktis på Åhléns och var på helspänn för en sallad som heter duga. Mysigt litet hak med plats för 8-10 personer och inredning från gammalt gammalt. Me like! Går fram till disken och ser inga sallader alls. Frågar rart expediten om dem har någon och så pekar hon längst ned (vad jag berättar noggrant haha!) där de mumsiga mumsigheterna står skinandes i forntiders glans för att inte överdriva. Hon rabblar därefter upp caesar sallad, kycklingsallad med basilika, mozzarella etc etc. Bestämmer mig för en caesar sallad! Är helt såld på det, och såld blev den också. Och 69 kr är verkligen ingenting för en middag.


 


Nöjd och glad sprang jag vidare in till personalrummet och tackade vaktis för tipset. Satte mig till ro, knäppte upp skorna, lutade mig tillbaka, öppnade colan och hällde upp i ett glas. Hela glaset såklart, inte halva eller en mun. Börjar äta en kycklingbit och därefter vänder jag upp baconen för att blanda lite… DEM ÄR MÖGLIGA!

 

Det om något är helt uppåt väggarna. Små håriga bomullstussar av mögel längsmed hela baconen på båda sidorna och jag får panik. Hujedamig, dessa små äckliga tussar… Jag är livrädd för gammal mat och funderar på att slänga tallriken där iPhones hör hemma. Samlar mig mod och går därefter tillbaka till älskade lilla Kringlan. Går fram till tjejen i kassan och hon frågar mig om det var något fel, jag säger att baconen är mögliga och hon blir lika äcklad som mig. Till synes. Frågar henne när salladen är gjord och hon säger ”idag?” väldigt tveksamt… Märks att dem är förbeställda både med tanke på att dem inte kunde göra en ny på plats. Hon frågar om jag vill ha pengarna tillbaka eller en ny sallad. EN NY SALLAD SOM ÄR MÖGLIG? – NEJ TACK!

 

Ber henne om pengarna (ska handla någon annanstans i stället fattar hon väl?) och då säger hon att jag ska få prata med henens chef. Sagt och gjort kommer han och förstår inte vad som är felet. Jag blir tvungen att hålla upp skiten i hans ansikte och nästan ta bort möglet med fingrarna för att visa. Han ger sig till slut och jag får pengarna tillbaka. Han ber inte ens om ursäkt eller beklagar. Fräscht.

 

Vill så gärna tycka om det här stället eftersom det har allt jag gillar för övrigt, snuskigt söta kakor, fin interiör och söta expediter! Huuuh… Det får en bit mögligt bacon av fem, bara för interiören och okunniga personalen.



PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0