Blogg listad på Bloggtoppen.se

Nyårsafton

Har du aldrig upplevt en perfekt dag?

 

Då skulle du varit med mig, Tobias och Paul på nyårsafton. Jag har nog aldrig haft det så roligt eller trevligt på en och samma kväll. Gjorde ju inte saken sämre att allt jag hade planerat verkligen blev perfekt!

 Var ju nämligen så att jag skulle bjuda hem några gäster på middag, trerätters stod på menyn! Och det var inte tacopaj, burrito och tacos som ni kanske tror. ;) Utan det som fick dansa på smaklökarna var:

  1. Förrätt – En stekt bruscetta (bruchetta?)
    med en liten grekisk sallad och pepparsalami.

 

  1. Huvudrätt – Hummer med limecréme, vitlöksmarinerade potatisskivor
    som sedan friterades, sallad och baconinlindade sparris.

  

  1. Efterrätt – Chokladfondant med limetryffel och vispgrädde.

 

Till allting så bjöds det på tilltugg i form av snittar, crustader och små italienska delikatessbröd (fast det mesta tog slut tillsammans med förrätten, så är det att ta hem två hungriga gäster ;)) Även en cosmopolitan som välkomstdrink, cider, mousserande vin och champagne!

  

Innehåll tilltugg:

Brieost, soltorkade tomater, rödbetor, sallad, räkor,
riven ost, ostcréme, sambal oelek och dill.

Crustader: Avocadoröra, sallad, räkor.


 

Märker själv hur exklusivt det låter nu när jag berättar om allting, men det är inte så farligt som det låter. Det går faktiskt få en helt superb måltid och kväll för inte alls så mycket pengar! Men själv tycker jag det är bättre att lägga en extra slant på bra mat än att bli dålig i magen! ;) Det är ju kul på samma gång.

Kvällen fortsatte i alla fall med massa prat, umgänge och sedan lite stress till bussen. Även tristess på bussen. Ångrar lite att vi åkte in faktiskt, kändes som om tiden på bussen var flera timmar och att vi fick sitta på stationen i all evighet. Hade nog varit lite trevligare hemma och spela tv-spel tillsammans med champagnen? Haha

Det roliga drog igång igen när vi traskade oss bort till Palace tillsammans med efterlängtade Märtha och Elina! Första gången för mig på Palace, hade nog dock inte blivit det om någon annan klubb hade varit öppen. Hur dåligt är inte det att det enda som är öppet på nyår är en enda klubb? Har för mig att vi gick förbi ett lite sådär öppet Bistro också, men rätt dött sådant…

 

Kommer även ihåg att jag var på toa vid tolvslaget, när jag kom ut därifrån så berättade min bror att alla hade räknat ned och skålat… då var nog jag i min egen värld eftersom jag inte hört något av detta… Vi stod ändå och hoppades på att bli insläppta innan tolv så vi skulle kunna fira det där inne! Finns fortfarande mycket att berätta och för dig att ta del av, men ingenting jag har lust att skriva om just nu och här haha. Eller kanske, vem vet. Allt som allt blev det en fantastiskt rolig kväll!

 

Fler bilder från denna ordinära afton kommer senare!
Hoppas ni fick en minst lika spektakulär afton som jag! ;)


Kommentarer
Postat av: Jontten-dagens blogg på G!

SV: Kul, de e nice o shoppa lite ibland. Själv har jag haft träningar och nu blir det väl lite nördande framför datan, sen vet jag inte!

2011-01-03 @ 13:20:54
URL: http://jontten.blogg.se/
Postat av: Ramhalka

Uch vad gott allt det där såg ut! :o. Känns lite som att de är rätt stor del av Sveriges befolkning som tillbringar en hel del tid både i köket och runt matbordet på nyårsafton :) haha fint :)

2011-01-03 @ 21:16:17
URL: http://ramhalka.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hejje allt bra?

Det ser ut som en trevlig middag som jag själv inte skulle vilja motstå, själv tillbringade jag hela dygnet på jobbet och åt en findus fryslåda. Inte lika lyxigt =)Hur går det med musiken?

kram

2011-01-03 @ 21:39:25
URL: http://scenbloggen.com/cecilia
Postat av: anna

härligt=) å maten såg fantastiskt god ut

2011-01-04 @ 10:37:21
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0