Blogg listad på Bloggtoppen.se

En Besserwisser Wasser

Det är så kul att gå i second handbutiker tycker jag! Alltid är det något som ska fyndas och följa med mig hem. Ja vad ska jag säga, tycker om att ta med mig saker hem. ;)

Passade på att springa runt i lite små butiker tillsammans med min bror nu när han ändå var på besök. Testade lyckan i några second handbutiker och även på Rosenblads! Finns så otroligt mycket att se, men inte röra. Lite som om byn stannat i tiden.

Fyndade mig två böcker som jag trodde skulle gå på 10 kr styck, MINST! Vilket även är så sjukt billigt, kom till kassan och frågade vad dem kostade. 2 kr för en och 5 för den andra. Sanslöst är bara förnamnet. Så fick alltså båda för 7 kr. Inte illa pinkat tacoman! Så utan att blinka fortsatte vi ut därifrån och gick vidare till Rosenblads. Där finns allt man kan tänka sig, glas, spel, leksaker, smycken, porslin, köksredskap, slangar, cyklar – ja allt!



Kollade in lite spel som jag tänkte köpa lite längre fram – bland annat ett som var väldigt likt Alfapet, men man bygger på höjden. Såg kul ut och kostade inte heller en förmögenhet. Annars brukar spel gå på en femhundring. Checkade även in ett fint pussel som jag ska lägga beslag på tänkte jag. Min bror gjorde däremot inga speciella iakttaganden eller inköp. Några snapsglas och tillbringare var väl det enda i en garageloppis som verkade intressanta. Men de fick vara! Trevlig tant som höll i den må jag säga, så nu har hon två nya stammisar.  



Efter den här rundvandringen tog vi oss en välförtjänt tripp till ICA för att handla fika. Det var vi värda. Nu sitter jag här i min ensamhet och funderar på att laga mat i väntan på att Märtha ska komma hit. Ska bli groteskt kul som vanligt, vackra ord i vackra sammanhang som jag brukar säga. Nu blir det kaffekokning, annars blir grevinnan bitterbutter när hon kommer. Man ska inte reta upp en besserwisser som är wasser – är också något jag brukar säga. Skoj på det.


På Återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0