Blogg listad på Bloggtoppen.se

Identity the Exorcist - Sammanfattning 6 Oktober

Det blev en trevlig kväll och satt inte helt sysslolös ändå. Fick lite smått panik över att vara ensam en kväll till efter att ha haft två spökmarodörer på besök. Dem kan lika väl hemsöka någon annan istället. Märtha och Elina alltså.


Ni är så söta!

Även den här dagen började bra och jag är glad att vara hemma men vill ändå bort igen, hur går det ihop sig? Kanske det att jag inte kan hitta på någonting här om jag vill. Bussarna går alltför sällan, butikerna som vi har är inget speciellt att hurra för. Vore däremot roligt att cykla iväg snart igen och besöka lite second hand-butiker runtomkring byarna eller åka till auktionshallen en mil bort? Måste ta tag i det snart.

Gårdagen började med en tidig frukost, filmtittande till det och efter det. Är ju sån som måste hålla på med trettiosjutusen saker samtigt och pausa filmen hela tiden. Dammsuga lite, damma, diska, vika kläder, bädda sängen, springa en sväng, träna lite – det finns alltid tusen saker att komma på! (Nog därför jag klättrar på väggarna eftersom jag försöker hitta på något aktivt hela tiden)

Efter att filmen äntligen var slut så var klockan ganska mycket och det var dags för mig att påbörja lite bakning. Skulle nämligen baka en kycklingsallad! (Nu vet jag personer som kommer hata mig för att jag använder ordet baka här, men det är roligt att dra med lite annorlunda ord som piffar och piggar upp lite! – mix & match är inte bara till för kläder har jag hört? ;) )







Sagt och gjort så fixade jag det. När allting var färdigt och jag precis skulle sätta mig ned för att äta – så vad händer inte då, jo Märtha frågar om mitt förslag angående ”att ses ikväll” fortfarande kvarstod. Såklart gjorde de det.

Så hon kom hit och vi pratade ännu mer om spöken, eller tjaa lite grann i alla fall och lite annat smått och gott. Pimplade te för goda tiders skull och såg sedan på den psykologiska thrillern Identity (med wordfeud i högsta hugg). Jag har sett den några gånger men har nog inte förstått den lika bra som nu. Tror jag i alla fall…


Identity Poster


Strax därefter var vi båda trötta så Mätta åkte hem till sig,
och jag, jag la mig och fick mig en god natts sömn!


Kommentarer
Postat av: anna

shit vad du grejar...fast jag är likadan:P har gjort anden i glaset några gånger när jag var yngre

2011-10-07 @ 20:59:59
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0