Blogg listad på Bloggtoppen.se

Jalla KompizZZzZz

Nu är helgen över och det har hänt en massa spännande under tiden som bara flugit förbi. Har inte blivit så mycket uppdatering här heller har jag märkt, tro mig det finns anledningar!

Har till exempel inte fått tag i killen som hjälpte mig fixa lägenhet i Solna så har lite smått panik över det. Han svarar varken när jag ringer eller smsar, lite skumt faktiskt. Tycker det är dålig stil med tanke på att vi känt varandra så pass länge.

Helgen spenderades mestadels hemma framför en bra film tillsammans med en god varm dryck i hopp om att bli bättre i halsen eller bli mer utvilad. Tror det är en lömsk förkylning på gång nämligen, eller så är den redan här. Har nämligen snor till förbannelse i näsan och ont i lederna med. Kan nog vara därför jag inte får så pass mycket komfort från sömnen som jag behöver egentligen? Jaja, det går över så småningom – får kurera mig bäst jag kan.

Idag blev det stan tillsammans med Jerry då jag inhandlade två stycken glas. Skitsnygga gamla champagneglas som jag funderar på att ha till cocktail/cosmopolitan/glass etc. Kanske champagne också? ;) Vi avslutade shoppingen med en fika på Café Corner där en kopp varm choklad och en smörgås fick släcka törsten och mätta mig. Därefter var det dags för oss att skiljas åt!



Då tog jag mitt förnuft till fånga och åkte buss ut till Marika och Maja. Efter en sisådär 30 minuter bestämde vi oss för att gå in till stan och äta en bit mat, så det fick det bli! Att slippa laga mat är en väldigt hög prioritet har jag hört… Väl framme så argumenterade vi fram och tillbaka om vart vi skulle äta någonstans, Zorbas, Kina/Thai eller Subway – tjaa, Subway var uteslutet för min del så då var det endast två alternativ kvar. Vilket resulterade och gjorde att vi landade på Zorbas (Såklart). Vi måste vara skapligt välkända där nu. Marika i alla fall som fick rabatt på den italienska buffen och betalade bara 50 spänn. Snacka om orättvist!



Ser inte så tilltalande ut här kanske,
men det satt exemplariskt i kistan!


Där blev det en hel del prat, god mat, känsliga och inte fullt så känsliga samtalsämnen, kaffe, te och kaka och mycket annat skoj! Spenderade en större del av kvällen här och traskade sedan vidare till filmkväll för att hyra film. Där fyndade jag till min förvåning både en och tre filmer. En specialutgåva ”Deluxe” (Så fort det står deluxe så känns det ämnat för mig – kan lika väl skriva Joel edition på kartongen för att slippa allt krångel) på Titanic och Tomb Raider 1 & 2.



En underbar och händelserik dag avslutades på bästa sätt med filmmys, godis och två riktigt härliga brudar. Trodde jag, alla blev sååå trötta när vi kom hem till Marika igen så det blev Facebook en stund där vi snokade runt lite och sedan hemresa för min del. Kände att min säng lockade en aning. Jag spatserade glatt och vackert ned till busstorget och väntade på min buss, försenad så klart, så jag fick frysa huvudet av mig och förvärra förkylningen ännu mer. Inte okej. Till slut kom bussen och jag fick stiga på och in i värmen och sätta mig.

Vad tror ni händer då? Jo, på väg ut ifrån Kalmar så vänder bussen och kör tillbaka till stationen för att möta upp ett par som inte hann med bussen. INTE OK! Jag vet att jag hade varit överlycklig om bussen vänt för min skull, men det har den aldrig gjort när jag åkt tåg – utan då har jag fått sova hos mina vänner (jävla SJ). Den här gången däremot så vände bussen och hämtade upp två passagerare från tåget. Lagom bitter och trött sitter jag nu hemma i min säng och värmer mig med hårfönen. ÄNTLIGEN! Ska bli så skönt att få knyta sig och drömma sött ännu en gång. På tal om att drömma så drömde jag om utlandsresor inatt igen, men det är en annan historia. Kanske delar med mig utav den imorgon. Till dess – Ha det toppen!


Adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0