Blogg listad på Bloggtoppen.se

Rekommendationsångest

 

Lord! It's a miracle! Webpage up and vanished like a fart in the wind! Warden Norton, The Shawshank Redemption (1994)

 

Det var inte igår jag inpräntade bokstäver på den här lilla bloggen, men bättre sent än aldrig som det så vackert heter. Min närmsta vän rekommenderade mig att jag skulle ta upp bloggandet så hon skulle kunna hålla koll på mig och slippa bli orolig nu när jag bor i vår kungliga hufvudstad! Tackar ”mamma” för det. Jag har nog saknat det blåa lite om jag ska vara helt ärlig.

 

Så, vad ska dagens inlägg handla om. hmm…

 

Varför inte lite rekommendationer? Det som är så enkelt att skriva om, en mjukstart får det helt enkelt bli. Filmer och musik har alltid och kommer alltid vara min starka sida och någonting jag brinner väldigt starkt för så here we go.

 

Vaknade upp idag, relativt tidigt som vanligt, och kände för att se på några ”bortglömda” filmer. Ett par som ligger kvar i mitt minne men ändå inte fått göra ett ordentligt intryck. Har inte riktigt bestämt mig för om jag tycker om dem.

 

 

Ska hålla mig kortfattad eftersom jag är expert på att tala mycket om lite. Filmerna jag vill rekommendera (där kom det magiska ordet igen) är inga mindre än

 

Percy Jackson: the Lightning Thief

 

 

 

och the Hitchhikers Guide to the Galaxy

 

 

 

Två väldigt karaktäristiska äventyrsfilmer som jag förmodligen underskattar mer än vad jag borde. Så nu ska de båda få varsin helt ny chans. Kommer ihåg att jag tyckte båda var extreeemt dåliga, hade dåliga skådespelare, dåligt manus, dålig handling… ja, att dem inte var speciellt bra helt enkelt. 

 

- Om inte äventyrsgenren faller i smaken så varför inte börja se på en ny serie? Min absoluta favorit är American Horror Story och kommer förmodligen alltid att vara det. Det inte tycka illa om den. En skräckinjagande psykserie som toppar alla förväntningar med skruvade idéer och vändningar. Finns två säsonger och varje avsnitt är runt en timme, kör hårt! Serien Sherlock är annars ett bra kap den också.

 

Så gör som jag, dyk in i ditt undermedvetna eller låt ditt medvetna ta överhand och lyssna. Lyssna på vilken film just du är sugen på att se idag.

 

Ps. Hojta om du får idétorka eller är nyfiken på min filmkultur. 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Skön snubbe han verkar vara den där hitchhiker!!!

2013-03-28 @ 21:28:39
Postat av: Sara

(Asså vadå Sara? Leia skrev jag.... Hashtag -> felstavning)

2013-03-28 @ 21:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0