Blogg listad på Bloggtoppen.se

Reunion

Höstmys i all ära, ikväll tar nog priset. Eller hela dagen över huvud taget! Den börjar med ett underbart väder som ger perfektion en ny innebörd i symbios tillsammans med min enkla klädsel bestående av en stripig skjorta och svarta kostymbyxor. Skepparkavajen svajar som ett mysigt segel över kroppen och pustar till med värme då och då... Blir omkörd av bussen jag skulle ta... Bussen var tidig. Eller sen. Där försvann fridfullheten på två knyck och jag blir tvungen att stressa till tunnelbanan och intervjun som jag förberett mig till.

Väl framme flyter allting på som det ska, blir väl två-tre minuter sen men får ett test att göra så vad gör väl det. Med Lana Del Rey i högsta hugg så lugnar även jag ner mig. Hade varit bättre med Veronicas nya album, men telefonen ville inte riktigt som mig i morse så fick bara in titlarna gråmarkerade i iTunes, otryckbara (börjar med min ordlista igen woho)

Frågorna handlade om "mest" och "minst. En beskrivande frågestund där jag skulle utvärdera mina kunskaper, eller datorn skulle kalkylera fram dessa. Därefter blev det intervju med Liselott! Så skön, har aldrig varit på en så bra intervju tidigare. Från Nybro i Småland dessutom (där jag kommer ifrån). Vi pratade om allt som inte hade med intervjun att göra, såsom glas, familjen, andra yrken, skola, karriär, fritid osv. Skrattade och mådde bra. 
En och en halv timme senare var det dags att gå. 

Jobbade på myrorna och värdesatte ännu mer skit idag. Och skatter så klart! Får in så mycket fint här. Kommer skriva ett inlägg om alla dessa skatter en annan gång, finns hur mycket som helst att skriva. 







Kvällen avslutar jag med att umgås med min syster Steffi. Kvalitetstid på hög nivå, med en god höstmiddag och mys med fika så kommer den här dagen minnas långt framöver. Och kvällen lär sträcka sig in på ännu senare kvällskvistar än vanligt. Ska doppa mitt bragokex i latten och fortsätta prata med henne nu. 


På återseende! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0